«هام» نمایشی سوررئال با داستانی زیباست/ اما و اگرهای بازی در نقش جنیان | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۲
مرتضی یعقوب‌پور در گفتگو با صبا:

«هام» نمایشی سوررئال با داستانی زیباست/ اما و اگرهای بازی در نقش جنیان

بازیگر نمایش «هام» به کارگردانی حسام الدین شریفی از بازی در نقش خناس پسر شیطان سخن گفت.

مرتضی یعقوب‌پور بازیگر نمایش «هام» به کارگردانی سید حسام الدین شریفی که تا ۵ دی ماه ساعت ۱۹ در تالار حافظ روی صحنه است در گفتگو با خبرنگار تئاتر صبا اظهار کرد: در مورد کار «هام» باید بگویم سبک فانتزی و سوررئال در فضایی بسیار وسیع و داستانی بسیار زیبا است.

او افزد: سبک کار و درامی را که در نمایش اتفاق می افتد بسیار دوست داشتم و در این نمایش نقش خناس را بازی می‌کنم که نقش بسیار سختی است.

بازیگر نمایش «ترس و نکبت رایش سوم» با اشاره به بازی در نقش خناس عنوان کرد: درک زیادی از اجنه و شیاطین نداشتم پس شروع به تحقیق کردم و باید بگویم که اصلا نمی دانستم خناس فرزند شیطان بوده است بلکه فکر می کردم صفت خود شیطان هست که البته شاید جزو صفات شیطان نیز باشد ولی فرزند او هم بوده و کسی بوده که باعث شده حوا از میوه ممنوعه بخورد.

بازیگر نمایش «دزدان جیبوتیچ» ادامه داد: پس از تحقیق تا حدودی فهمیدم این کاراکتر باید چطور بازی شود اگرچه فیلم هایی بودند که به من کمک کردند ولی بیشتر ایده های کارگردان بود که توانست من را به نقشم نزدیک کند.

وی با اشاره به ایفای چنین نقشی و الزامات آن گفت: خانواده جنیان می بایست از بدن خوبی برخوردار باشند که حداقل بتوانند حرکات بدنی را در صحنه به خوبی انجام دهند و با این حرکات به زیبایی کار و کاراکتر اضافه کنند.

بازیگر نقش خناس بیان کرد: کارگردان کار خیلی تلاش کرد و بارها در طول تمرین و روند تولید این کار شاهد بودیم که درگیر ویروس کرونا شد، زیر سرم رفت، بازیگر عوض کرد، گروه فرم تغییر کرد، افراد زیادی در طول یک سال و چهارماه تمرین به کار اضافه یا از کار کم شدند و ما واقعا جنگیدیم و هفت ماه به دلیل بیماری کرونا تمرینی نداشتیم و کار برای همه فرسایشی شده بود تا اینکه بالاخره این کار با تلاش همه دوستان به سرانجام رسید.

بازیگر نمایش «هام» ادامه داد: هزینه های برای اجرای کار بسیار بالا بود و تهیه کننده با تمام وعده و وعیدهایی که داده بود گروه را تنها گذاشت و کارگران به تنهایی سعی کرد تا با شرایط سختی که همه به ان آگاه هستیم با هزینه شخصی کار را در تالار حافظ روی صحنه ببرد.

وی بیان کرد: بسیاری از بازیگران گروه تجربه اول شان بود و حسام الدین شریفی نمیخواست امید آنها را نا امید کند و با تمام سختی ها و هزینه های هنگفت بالاخره اجرا رفتیم و خدا را هزار مرتبه شکر که بازخوردها و نظرها در مورد کار خوب بود و خستگی این یک سال و اندی را ازتن مان بیرون کرد و از کارگردان بابت اعتمادی که برای بازی نقش خناس به من داشت، ممنونم.

یعقوب پور در پایان مطرح کرد: تماشاچیان داستان، فرم و بازی بازیگران را دوست داشتند و با جلوه های بصری، گریم، طراحی لباس، نور پردازی و طراحی صحنه و میزانسن سعی شد تا چشم تماشاگر خسته نشود و مخاطب نمایشی با فضای جدید را به تماشا بنشیند.

نگار امیری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است