جبلی: امیدوارم رادیو مقاومت ما را به مسیر شهدا برساند | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۳۶
در مراسم آغاز به کار رادیو مقاومت مطرح شد؛

جبلی: امیدوارم رادیو مقاومت ما را به مسیر شهدا برساند

مراسم آغازبه‌کار رادیو مقاومت با حضور رییس صداوسیما برگزار شد.

به گزارش صبا، امروز سه‌شنبه ۳۰ آذرماه مراسم آغازبه‌کار رادیو مقاومت با حضور خانواده سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی و جمعی از خانواده معظم شهدای مدافع حرم، پیمان جبلی رییس سازمان صداوسیما، علی بخشی‌زاده معاون صدا و جمعی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی در استودیو شماره یک ساختمان شهدای رادیو، برگزار شد.

رییس صداوسیما: امیدوارم رادیو مقاومت ما را به مسیری که شهدا می‌روند، برساند

پیمان جبلی رییس سازمان صداوسیما در سخنانی گفت: رادیو به عنوان یک شجره طیبه و با نام مقدس مقاومت، «رادیو مقاومت» را راه اندازی کرده است. نام سردار شهید قاسم سلیمانی نماد و سمبل مقاومت است و تمام سردمداران مقاومت برای او گریستند. تمام عناصر سرافراز مقاومت به نوعی خود را سرباز و تحت فرمان حاج قاسم سلیمانی می دانستند و این افتخار باید برای ما هم باشد که خود را تابع سردار شهید سلیمانی بدانیم.

او ادامه داد: سردار سلیمانی یک فرد و یک شهید صرف نیست و مکتبی است که ریشه در اعماق تاریخ دارد. تعبیر جالبی را حضرت آیت الله آملی جوادی داشتند که در توصیف جایگاه شهید گفتند در قرآن آمده است که شهید را مرده ندانید و حتی آن را به زبان نیاورید. اما نکته بسیار زیبایی که ایشان در توصیف این آیه شریفه داشتند، این بود که شهید از ذات مقدس پروردگار، طلب بشارت می کند و به خداوند عرض می کند که به من بشارت و مژده بده که افراد بعد از من به کجا رسیده اند؟ آیا حرکت کردند که به دنبال ما بیایند یا خیر؟ آیا به ما رسیدند؟ آیا رسیدند به انتهای مسیر یا خیر؟ و این تعبیر بسیار لطیف و زیبایی است که نه تنها شهدا ناظر ما هستند، بلکه نگران ما هم هستند.

جبلی تصریح کرد: سردار شهید قاسم سلیمانی که هم اکنون ناظر ما هستند، می بینند که آیا بقیه به ایشان رسیده اند یا خیر؟ امیداورم رادیو مقاومت ما را به مسیری که شهدا می روند برساند.

رییس رسانه ملی تاکید کرد: ما با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی بناست که به کجا برسیم؟ آیا بناست که سردار دل‌ها را به عنوان یک ذخیره و سرمایه بزرگ برای کشور و جهان اسلام بدانیم که دست ظالم ایشان را از ما گرفت یا به چیز دیگری فکر می کنیم؟ اگر ما ایشان را مکتب ندانیم، نتیجه اش می شود که ما فقط حسرت بخوریم. در صورتی که وجود سردار شهید سراسر امید، حرکت و نشاط است. پس ما سردار شهید را نباید تمام شده فرض کنیم. اگر ما هواپیمای آمریکایی را می بینیم که در حال فرار از آسمان افغانستان است یا نظامیان آمریکایی که در عراق در خانه هایشان دور خود حصار کشیده اند، وقتی ما این ذلت و حقارت را در آن‌ها می بینیم، متوجه می شویم که چیزی جز ذلت و خواری برای ظالمان نیست.

معاون صدا: ماه دی، ماه مقاومت ملت ایران است

در ابتدای این مراسم علی بخشی‌زاده معاون صدای رسانه ملی بیان کرد: ماه دی، ماه مقاومت ملت ایران است. از ۱۹ دی ماه سال ۱۳۵۶ که رخداد تاریخ‌ساز انقلاب شکل گرفت و نهم دی‌ماه؛ روز بصیرت و همچنین ۱۳ دی ماه که در سحرگاه آن سردار رشید اسلام به آرزوی دیرینه خود رسید و شربت شهادت را نوشید و به دیدار حق شتافت.

بخشی زاده افزود: معاونت صدا بر آن شد صدای جانانه امت اسلام را به گوش جهانیان برساند. ما در ۱۴ شبکه رادیویی و در دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و راه اندازی رادیو مقاومت، مهمترین محورها را برای برنامه سازی قرار دادیم و سعی کردیم از همه ساختارهای برنامه‌سازی استفاده کنیم.

او با اشاره به بازشناسایی شهید سلیمانی، تصریح کرد: تبیین مدل مفهومی مقاومت در اندیشه امامین، تبیین گفتمان انقلاب اسلامی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین فرهنگ مکتب شهید سلیمانی و بازشناسایی شخصیت ایشان مد نظر برنامه‌سازان قرار می‌گیرد.

او ادامه داد: بازنمایی نقش فرماندهان شهید مقاومت و شهید ابومهدی المهندس در دستور کار است.

معاون صدا به دیگر محورهای برنامه‌سازی در طول فعالیت رادیو مقاومت اشاره کرد و گفت: نقش شهید سلیمانی در قدرت امنیتی نظامی جمهوری اسلامی، آثار فرهنگی مکتب و بایسته‌های آن در ساختارهای مختلف برنامه سازی نیز تبیین می‌شود و همچنین مروری داریم بر دفاع مقدس و نقش الگومحور این شهید برای جوانان و دیپلماسی مقاومت نیز مد نظر قرار می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در قرارگاه ثارالله: حاج قاسم سلیمانی وقف مردم بود

حجت‌الاسلام علی شیرازی نماینده ولی فقیه در قرارگاه ثارالله نیز گفت: حاج قاسم سلیمانی وقف مردم بود و هر کجا کاری برای مردم وجود داشت او سر از پا نمی‌شناخت. سردار سلیمانی در وصیت نامه‌اش هم به ملت ایران می‌نویسد جان من هزاران بار فدای مردمی باد که جان خود را هزار بار فدای اسلام و انقلاب کردند. مکتب حاج قاسم یعنی ویژگی‌های که دین برای حاج قاسم تبیین کرد، او به زبان نگفت، بلکه آن‌ها را عمل کرد.

نرجس سلیمانی: استقامت رسانه رسالتی محوری در جهت جبهه مقاومت است

نرجس سلیمانی فرزند شهید حاج‌قاسم سلیمانی هم با قرائت بیانیه‌ای از اهمیت ادامه راه مقاومت سخن گفت و استقامت رسانه را رسالتی محوری در جهت جبهه مقاومت دانست. او عنوان کرد: راه روشن است، نه شرقی نه غربی. همانگونه که دین اسلام است به همان صراحت مسیر نیز آشکار است. رسانه مقاومت هدفمند است اما روش‌ها بایستی مطابق اهداف تنظیم شود.

او در پایان گفت: از همه کسانی که به صورت پیدا و پنهان در این دو سال و در مسیر مقاومت کوششی مجاهدانه داشته‌اند تشکر می‌کنم.

علاقه‌مندان می‌توانند «رادیو مقاومت» را از ابتدای دی ماه علاوه بر موج اف ام ردیف ۹۵,۵ مگاهرتز از طریق نصب برنامه کاربردی ایرانصدا بر روی گوشی تلفن همراه خود بشنوند و از طریق سامانه ۳۰۰۰۰۹۵۵ با این شبکه در ارتباط باشند. همچنین از طریق گیرنده های دیجیتال تلویزیونی رادیونمای این شبکه هم قابل مشاهده است.

مخاطبان و علاقه مندان در شبکه‌های اجتماعی هم «رادیو مقاومت» را به نشانی moghavematradio@ دنبال کنند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است