«سایه» از دغدغه من به معماری و حجم‌های مختلف شکل گرفت/ سایه‌ها جای نور را گرفت | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۱
سحر غلامپور در گفتگو با صبا:

«سایه» از دغدغه من به معماری و حجم‌های مختلف شکل گرفت/ سایه‌ها جای نور را گرفت

سحر غلامپور درباره ایده و تکنیک آثار نمایشگاه انفرادی «سایه» توضیح داد.

سحر غلامپور هنرمند نقاشی که نمایشگاه انفرادی او به نام «سایه» این روزها در گالری ویستا برپا است، در گفتگو با خبرنگار تجسمی خبرگزاری صبا گفت: مجموعه «سایه» را از حدود یک سال پیش آغاز کردم.

او درباره ایده تشکیل این مجموعه عنوان کرد: ایده اولیه مجموعه از ترکیب حجم‌هایی شکل گرفت که من به واسطه معماری با آن‌ها کار می‌کردم و مدام دنبال کشف ترکیب‌بندی‌های جدید و جذاب بودم. از طرفی یک سری عناصر هم بودند که من نسبت به آن‌ها احساس داشتم و برایم دغدعه بودند.

وی افزود: در مجموع دغدغه معماری من و احساسی که به این عناصر داشتم منجربه شکل‌گیری این‌ مجموعه شد.

این هنرمند درباره تکنیک به کار رفته در این آثار بیان کرد: تکنیک این آثار آبرنگ هست و فکر می‌کنم باتوجه به ایده‌ای که پشت این مجموعه قرار داشت، می‌طلبید که با آبرنگ کار شود.

غلامپور در پایان درباره دلیل انتخاب تکنیک آبرنگ برای این مجموعه توضیح داد: یک‌سری تکنیک‌هایی هستند مانند رنگ روغن یا اکرلیک که ما در آن‌ها ابتدا تیرگی‌ها را رنگ‌آمیزی می‌کنیم و بعد نورها را به آن اضافه می‌کنیم‌ اما در تکنیک آبرنگ ما ابتدا روشنی‌ها را کار می‌کنیم و سایه‌ها و تیرگی‌ها در لایه‌های بعدی روی کار قرار می‌گیرند بنابراین سایه‌ها که اسم مجموعه من هم هست، آخرین لایه‌ای بود که در نقاشی‌های من ترسیم شد و از طرفی شفافیت آبرنگ مشابه شفافیت سایه است و برای من مهم بود که این مجموعه با توجه به حال و هوایی که داشت با آبرنگ کار شود.

ندا زنگینه

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است