فیلم‌ها را در طول اکران کنیم نه عرض/ آثار ۶ ماه روی پرده بمانند | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۳۶
جمال ساداتیان با صبا مطرح کرد:

فیلم‌ها را در طول اکران کنیم نه عرض/ آثار ۶ ماه روی پرده بمانند

جمال ساداتیان پیشنهاد دارد سیستم اکران در ایران به جای عرضی، طولی باشد و فیلم ها هفته های بیشتری روی پرده بمانند.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، سید جمال ساداتیان تهیه کننده سینما در گفتگو با اولین شماره ماهنامه صبا درباره چینش اکران و مشکلات نمایش فیلم در سینمای ایران گفت: به جای این‌که فیلم‌هایمان را در عرض اکران کنیم باید در طول اکران کنیم، مثلا ۴-۳سالن به یک فیلم بدهیم اما ۶ ماه بتواند فیلمش را اکران کند تا به‌مرور زمان ظرفیت‌های نمایشی فیلمش را معرفی کند و فرصت اکران داشته باشد و بتواند مخاطبانش را جذب کند.

وی افزود: وقتی پنج فیلم پرفروش همزمان با هم اکران می‌شوند به‌دلیل اینکه سالن‌هایمان مکفی نیست با هم در تضاد قرار می‌گیرند و رقابت ناسالم ایجاد می‌شود به همین دلیل فکر می‌کنم چینش اکران مشکل دارد.

ساداتیان تاکید کرد: نمی‌دانم چه سازمانی در کشور ما هست که بتواند این اتفاق را مدیریت کند تا به یک استاندارد برسیم و طوری نشود که صاحبان اثر بگویند اثر خودمان است و دوست داریم در این زمان فیلم را اکران کنیم. هر چند که طبیعی است و حقشان هم هست اما اینجا باید یک سازمان نظارتی هم وجود داشته باشد که بتواند فیلم‌ها و صاحبان آثار را با خودش هماهنگ کند.

تهیه کننده «متری شیش و نیم» درباره تعداد سینماها در کشورهای دیگر و مقایسه آن با سینماهای ایران گفت: به نظر من در دنیا قاعده آزاد بودن در فیلم‌ها تاثیر دارد. آمریکا ۴۰ هزار سالن سینما دارد. چین ۷۰-۶۰ هزار سالن سینما دارد. ترکیه هم که به لحاظ جمعیتی شبیه ما هست ۳۶۰۰-۷۰۰ سالن سینما دارد اما ما چهارصد سالن داریم که دویست سالن آن هم از رده خارج است. وقتی این‌ها را کنار هم می‌گذاریم می‌بینیم که ظرفیت نمایشی ما کم است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است