شهرزاد اولین بانو فیلمساز ایرانی است | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۳۰
سحرمحمدی در گفت‌و گو با«صبا»:

شهرزاد اولین بانو فیلمساز ایرانی است

«شهرزاد» نمایش مستندی است که اولین خانم فیلمساز تاریخ سینما ایران را روایت می‌کند.
به گزارش «صبا»، سحرمحمدی کارگردان نمایش مستند «شهرزاد» که از ۱ تا ۱۰ دی در عمارت روبرو در دو سانس روی صحنه رفته است در گفت‌و گو با«صبا» اظهار کرد: موضوع «شهرزاد» نمایش مستندی است که درباره اولین خانم فیلمساز تاریخ سینما ایران است. ما براساس مصاحبه‌هایی که شهرزاد انجام داده بود و روند زندگی او را که چه کسی  است و کجا به دنیا آمده و چطور وارد دنیای هنر و بازیگری شده است و ادامه زندگی او را بررسی می‌کنیم. تمام این شواهد را براساس مصاحبه‌هایی که با شخصیت شهرزاد که اسم واقعی ایشان کبری امیر سعیدی است، نوشته‌ایم و به مدت ده روز اجرا می‌کنیم.
وی در ادامه افزود: نمایش «شهرزاد» تنها یک بازیگر دارد و تینا یونسی تبار شخصیت شهرزاد را در این نمایش بازی می‌کند.
محمدی درباره انتخاب نمایش  «شهرزاد» گفت: تئاتر مستند وابسته به پژوهش است و من علاقه‌مندم به طیف هنرمندانی که در حیطه کاری خود موفق بوده‌اند اما این روزها فراموش شده‌اند و خبری از آن‌ها نیست. در پژوهش‌هایی که داشتیم به اولین خانم فیلمساز ایرانی رسیدیم و روی موضوع متمرکز شدیم و تمام اطلاعات لازم از کبری امیرسعیدی را جمع آوری کردیم.
وی در پایان گفت: اجرای نمایش «شهرزاد» ۱۰ دی به پایان می‌رسد و به دلیل استقبال مخاطبان از این نمایش در ماه‌های آینده اجرای دوباره خواهیم داشت.
گفتنی است، نمایش «شهرزاد» از ۱ تا ۱۰ دی ماه در دو سانس در عمارت روبرو روی صحنه رفته است و علاقه مندان برای تهیه بلیط  می‌توانند به گیشه عمارت روبرو مراجه کنند.
نسترن معصوم‌پور

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است