جزییات متقاضیان حضور در جشنواره رشد اعلام شد/ هندی‌ها در صدر | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۰۳

جزییات متقاضیان حضور در جشنواره رشد اعلام شد/ هندی‌ها در صدر

با اعلام دبیرخانه چهل و نهمین جشنواره فیلم رشد، در پایان مهلت ارسال آثار متقاضی، ۲۶۴۹ فیلم از ایران و ۸۹ کشور ثبت‌نام کردند.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از ستاد خبری جشنواره بین المللی فیلم رشد، ناصر باکیده مشاور دبیر و مدیر اجرایی جشنواره بین المللی فیلم رشد با اعلام این خبر که بیش از ۲۶۰۰ فیلم از  ۹۰ کشور، متقاضی حضور در جشنواره بین‌المللی رشد امسال هستند، بیان کرد: تا پایان مهلت مقرر  ۱۱۱۲ فیلم ایرانی و ۱۵۳۹ فیلم از ۸۹ کشور به دفتر جشنواره ارایه شده‌اند و بازبینی فیلم‌ها توسط هیات‌های انتخاب آغاز شده است.

وی درباره جزییات آماری استقبال کشورها از حضور در این رویداد افزود: امسال فیلمسازان هندوستان بیشترین تعداد درخواست حضور در جشنواره بین المللی فیلم رشد را ارایه کرده‌اند که شامل بیش از ۱۴۰ عنوان می‌شود؛ پس از آن آلمان با ۱۱۸ و ترکیه، برزیل و آمریکا هرکدام با بیش از ۶۰ فیلم، جایگاه دوم تا پنجم را دارند.

باکیده با اشاره به تنوع قاره‌ای فیلم‌های متقاضی گفت: رده‌های ششم تا دهم جدول متعلق به کشورهای مکزیک، ایتالیا، لهستان، انگلستان و اسپانیا است که هر یک به تفاوت از بیش از ۶۰ فیلم تا ۳۰ فیلم ارایه کرده‌اند.

به گفته وی، رشد کمی فیلم‌های این جشنواره نسبت به دوره قبل ۲۰ درصد و دو دوره قبل ۵۰ درصد افزایش داشته است.

مدیر اجرایی جشنواره بین المللی فیلم رشد در پایان خاطرنشان کرد: استقبال کشورهای صاحب‌نام در آموزش و تولید فیلم، بیانگر اذعان دنیا به اقتدار علمی جمهوری اسلامی ایران و جایگاه جشنواره بین‌المللی فیلم رشد به عنوان یکی از پایگاه‌های تبادلات علمی و فرهنگی در جهان است.

چهل و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های آموزشی و تربیتی رشد به دبیری وحید گلستان از ۲۴ آبان به مدت ۸ روز توسط سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش‌وپرورش برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است