تاکید بر معرفی استعدادها، مشاهیر و نخبگان ارمنی در صداوسیما | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۱

تاکید بر معرفی استعدادها، مشاهیر و نخبگان ارمنی در صداوسیما

طی بازدید نمایندگان اقلیت های دینی مجلس شورای اسلامی از معاونت برون مرزی صدا و سیما بر تعامل بیش از پیش این رسانه با جامعه ارامنه کشور تاکید شد.

صدا و سیمابه گزارش صبا به نقل از معاونت حقوقی و امور مجلس صدا و سیما، روبرت بگلریان و آرا شاوردیان از نمایندگان مسیحیان ارمنی مجلس شورای اسلامی ضمن بازدید از بخش های مختلف ساختمان برون مرزی صدا و سیما با احمد نوروزی معاون این بخش دیدار و گفتگو کردند.

روبرت بگلریان نماینده مسیحیان ارمنی جنوب ایران در نشست با احمد نوروزی با اشاره به این که معاونت برون مرزی صدا و سیما معاونتی گسترده و بزرگ به شمار می رود، گفت: در بازدیدی که از بخش های مختلف داشتیم اهمیت این معاونت بیش از پیش آشکار شد و بر ما گستردگی کار شما مسجل هست و این فعالیت بسیار با ارزش می باشد.

وی درباره فعالیت رادیو ارمنی و اهمیت این رادیو در جامعه ارامنه اظهار کرد: این رادیو برای جامعه ارامنه یکی از عناصر هویتی به شمار می رود و با توجه به گستردگی فضای مجازی طی سالیان اخیر این رادیو توانسته مخاطبان زیادی را جذب کند و به ویژه اینکه در این برهه از زمان که ارتباط با قفقاز به خصوص ارمنستان اهمیت دارد، این رادیو می تواند نقش کلیدی ایفا کند.

آرا شاوردیان دیگر نماینده مسیحیان ارامنه شمال کشور نیز در این نشست ضمن خداقوت به مدیران و کارکنان صدا و سیما از سابقه بالای فعالیت رادیو ارمنی و محبوبیت آن در جامعه ارامنه گفت و بیان کرد: در بازدید قبلی که از این معاونت داشتم یک بحثی بود که رادیو ارمنی تعطیل خواهد شد و به فضای مجازی منتقل می شود و این موضوع دغدغه ای شده بود برای جامعه ای که چندین دهه با این رادیو زندگی می کردند که خوشبختانه این اتفاق نیفتاد.

نماینده مسیحیان ارامنه شمال کشور با اشاره به اینکه جامعه ارامنه بخشی از ایران و ایرانی محسوب می شوند، گفت: از صدا و سیما می خواهیم که از ظرفیت جامعه ارامنه استفاده بهینه کند و با تهیه و تولید ویژه برنامه هایی کشور مشاهیر و مفاخر ارمنستان را به مردم معرفی کند.

احمد نوروزی معاون برون مرزی صدا و سیما به پیوند تاریخی ٢ کشور و تلاش حاکمیت پس از انقلاب برای حفظ حقوق اقوام اشاره و بر همکاری بیش از پیش با جامعه ارامنه کشور و تهیه و تولید ویژه برنامه هایی با محوریت توسعه روابط ایران و ارمنستان تاکید کرد.

وی همچین به تعامل معاونت برون‌مرزی سازمان صدا و سیما درباره به تصویر کشیدن زندگی مردم ارامنه پرداخت و گفت: ما آمادگی این را داریم که با کمک نمایندگان محترم استعدادهای جدید ارامنه که قدرت بروز و ظهور در رسانه را دارند کشف و با استفاده از ابزارهای رسانه‌ای به آنها بپردازیم.

در انتهای این دیدار معاون برون‌مرزیصدا و سیما اظهار داشت: البته باید ظرفیت صدا و سیما را در داخل کشور ارمنستان گسترش داد تا این کشور بهتر روایت بشود و پیوند فرهنگی بین ایران و ارمنستان به جریان بیفتد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است