چاپ کتاب «معرفی هنرمندان ایرانی ۱۴۰۰» با همکاری گالری پاریس | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۵۸

چاپ کتاب «معرفی هنرمندان ایرانی ۱۴۰۰» با همکاری گالری پاریس

کتاب «معرفی هنرمندان ایرانی 1400» طی همکاری موسسه طرح فضا با گروه فرا و گالری نیکولا فلامل تا بهار 1401 منتشر می‌شود.

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری صبا، موسسه طرح فضا با همکاری گروه فرا و گالری نیکولا فلامل پاریس فراخوان حضور در کتاب «هنرمندان جوان ۱۴۰۰» را منتشر کرد.

منصور آزادکام مدیر موسسه طرح فضا و کیوریتور این پروژه در گفتگو با خبرنگار صبا توضیح داد: طی همکاری مشترک با گالری نیکولا فلامل پاریس قرار شد کتاب ۱۴۰۰ را که در آن تعدادی از هنرمندان جوان ایرانی که شاید کم‌تر شناخته شده باشند معرفی شده اند، چاپ کنیم.

او درباره تنوع سنی هنرمندان عنوان کرد: تاکنون تعداد زیادی از هنرمندان در این فراخوان شرکت کرده‌اند و آثاری که دارای مولفه‌های فرهنگی لازم بودند، انتخاب شدند. ولی از آنجایی که تنوع سنی هنرمندان پذیرفته شده زیاد است و درواقع کلمه جوان کم رنگ تر شده است لذا این کتاب باعنوان «معرفی هنرمندان ایرانی ۱۴۰۰» که البته تعداد هنرمندان پسوند آن خواهد شد منتشر می شود و تاکنون بیش از ۱۳۰ هنرمند اثار خود را ارسال کرده‌اند که با وسواس و دقت نظری که درباره انتخاب آثار صورت گرفته تنها حدود ۳۳ نفر حضورشان قطعی شده است.

وی افزود: دو نفر از هنرمندان منتخب هنرمندان ایرانی مقیم کانادا و استرالیا هستند که درخواست حضور در کتاب را داده و آثارشان پذیرفته شد. این کتاب به ۲ زبان‌ فارسی و انگلیسی منتشر می‌شود که قرار است بعد از گذراندن مراحل اخذ مجوز و چاپ تا بهار ۱۴۰۱ منتشر و بخش عمده ای از آن برای گالری پاریس ارسال شود. گالری نیکولا فلامل هم این کتاب را در فضاهای فرهنگی پاریس و لندن عرضه خواهد کرد.

این کیوریتور درباره برگزاری نمایشگاه این آثار گفت: در ادامه این پروژه توافق اولیه با گالری نیکولا فلامل پاریس انجام شده است که طی یک فرایند انتخاب مجدد از میان این هنرمندان تعدادی دعوت و یک‌ نمایشگاه گروهی در پاریس شوند‌.

آزادکام در پایان درباره هدف این پروژه خاطرنشان کرد: ما قصد داریم با انتشار این کتاب، فضای لازم در خارج از کشور برای معرفی هنرمندان هنرهای تجسمی ایرانی که دارای پتانسل هستند، فراهم شود و از این طریق بازاری برای فروش آثار هنری آن‌ها ایجاد شود.

انتهای پیام/

5 دیدگاه

  • اولا اسم اون گالری نیکولاس فامل هست نه نیکولا فامل که اینو با یه سرچ ساده میشه فهمید ، و اون گالری هم یه ارت شاپ درجه دهم ایرانی هست نه گالری فرانسوی ثانیا در مورد تصمیم اینده صحبت میکنید؟ وعده وعیدهایی که ما تو جامعه هنر گوشمون ازش پره
  • اسم گالری نیکولاس فلامل هست نه اونی که شما نوشتید نه اونی که تو کامنت ها هست.گالری هم نیست و مغازس و کاملا هم ایرانیه و ...
  • نمیدانم با70سال کار هنری درسن88سالگی میتوانم ادعای پیشکسوتی را بنمایم. میتوان کسی مرا با 500 اثر حاضر در سبکهای مختلف بشناسد وبه دنیا معرفی کند.در لس انجلس بادرجه یک استادی ازوزارت ارشاد کسی توجه میکند.کار درگراند شمیر در پاریس اهمیتی دارد.اصلا کسی حاضر است با من همصحبت شود تا 60 سال تجربه تدریس  هنر نقاشیم را برایش بازگوئی نمایم.و هزاران گفته نا گفته.خدا نگهدارتان.ضوفرزاده.
  • نمیدانم با70سال کار هنری درسن88سالگی میتوانم ادعای پیشکسوتی را بنمایم. میتوان کسی مرا با 500 اثر حاضر در سبکهای مختلف بشناسد وبه دنیا معرفی کند.در لس انجلس بادرجه یک استادی ازوزارت ارشاد کسی توجه میکند.کار درگراند شمیر در پاریس اهمیتی دارد.اصلا کسی حاضر است با من همصحبت شود تا 60 سال تجربه تدریس  هنر نقاشیم را برایش بازگوئی نمایم.و هزاران گفته نا گفته.خدا نگهدارتان.صوفرزاده.وفرزاده.