نشست مجازی تجسم هنر با حضور مدیران هنری ۳۰ استان | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۵۳

نشست مجازی تجسم هنر با حضور مدیران هنری ۳۰ استان

مدیران هنری 30 استان در بخش تجسم هنر چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، به صورت مجازی با دبیران جشنواره گفتگو کردند.

به گزارش صبا به نقل از ستاد خبری چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، روز یکشنبه ۲۱ آذرماه ۱۴۰۰ مدیران هنری ۳۰ استان که مسئولیت برگزاری بخش تجسم هنر را به عهده دارند به صورت مجازی با سیدعباس میرهاشمی دبیرکل چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، اردشیر میرمنگره دبیر بخش تجسم هنر، امیر راد دبیر هنری جشنواره و عبدالرحیم سیاهکارزاده دبیر اجرایی جشنواره درباره چند و چون برگزاری تجسم هنر در استان‌ها گفتگو کردند.

سیدعباس میرهاشمی دبیرکل جشنواره، با خوش آمد گویی به مدیران هنری استانها  در تشریح برنامه های تجسم هنر گفت: هدف از برگزاری این بخش در جشنواره، بهره گیری از توانمندی استان‌ها در شاخه های هنری جدید در آن منطقه است. از مدیران هنری می خواهیم که تلاش کنند تا از همه هنرمندان استان دعوت کنند و صرفا محدود به هنرمندان مرکز استان نباشند.

اردشیر میرمنگره دبیر بخش تجسم هنر در گفتگو با مدیران هنری استان‌ها بیان کرد: مدیران هنری می توانند تمرکز خود را بر رسانه های جدید مانند چیدمان(اینستالیشن) ویدئوآرت، هنر اجرا ( پرفورمنس) و هنرهای محیطی بگذارند و در صورتی که حد نصاب هنرمندان این رسانه ها به ۱۰ نفر نرسید از رسانه های دیگر هنری مانند نقاشی و مجسمه و خوشنویسی و گرافیک و …. بهره ببرند.

امیر راد دبیر هنری جشنواره نیز در این گفتگوی مجازی عنوان کرد: گرایش جشنواره به سمت اثر هنری است نه رسانه. باید رسانه محور بودن را کنار بگذاریم و برای رسیدن به نگاه و گرایش معاصر در جشنواره به سمت میان رشته ای بودن برویم. نکته مهم در اجرای چنین نمایشگاه هایی مکان ارائه اثر است. گاهی برای ارائه برخی آثار باید مکانهای ویژه ای هم طراحی کرد.

عبدالرحیم سیاهکارزاده دبیر اجرایی جشنواره اظهار کرد: مدیران هنری استان‌ها در هماهنگی با مدیران کل فرهنگ و ارشاد استان‌ها و دبیرخانه جشنواره و دبیر بخش تجسم هنر و بنا به شیوه نامه و پیوست های اجرایی و مالی باید نمایشگاه را برگزار کنند و روزهای افتتاح و اختتام تعیین کنند. نکته مهم در اجرای چنین جشنواره هایی ارائه مستندات از روند اجرای کار است زیرا در مراسم اختتامیه جشنواره مدیر کل و مدیر هنری برتر لوح سپاسی به امضای وزیر فرهنگ و ارشاد دریافت می کنند.

مدیران هنری استان‌ها در بیان مسایل و برنامه های خود بر تامین اعتبارات لازم و حمایت های اداره کل فرهنگ و ارشاد استان و دبیرخانه جشنواره تاکید داشتند.

چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر پانزدهم بهمن ماه در تهران افتتاح می شود و علاقه مندان برای دریافت اخبار و اطلاعات جشنواره می توانند به نشانی www.fajrtajasomi.ir  و همچنین در فضای مجازی به نشانی @tajasomi مراجعه کنند.

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    100/867/118/000
  • بی‌بدن
    22/358/841/000
  • سال گربه
    10/639/228/500
  • آپاراتچی
    3/809/166/500
  • پرویز خان
    3/135/337/000
  • نوروز
    2/746/203/000
  • ایلیا جستجوی قهرمان
    2/310/894/500
  • آسمان غرب
    2/022/378/500