بنکسی به تخریب یکی از آثار دیواری خود در انگلستان واکنش نشان داد | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۱۷
در صفحه اینستاگرام خود؛

بنکسی به تخریب یکی از آثار دیواری خود در انگلستان واکنش نشان داد

بنکسی با انتشار 2 عکس در اینستاگرام درباره پاک شدن نقاشی دیواری خود با موضوع برگزیت گفت قبل از این تخریب قصد بازطراحی آن را داشته است.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از آرتسی، بنکسی هنرمند پرآوازه و ناشناس بریتانیایی به محو شدن یکی از آثارش با موضوع برگزیت از دیوار ساختمانی در شهر بندری دوور انگلستان واکنش نشان داد.

کمتر از یک ماه پیش بود که خبر رسید دیواری که یکی گرافیتی‌های مهم بنکسی روی آن نقش بسته بود توسط افرادی ناشناس با رنگ سفید پوشانده شد.

این اثر هنری نخستین بار در ماه می سال ۲۰۱۷ و در واکنش به خروج انگلستان از اتحادیه اروپا و درست یک ماه قبل از انتخابات سراسری درباره برگزیت روی این دیوار نقش بست و مدتی بعد اصالت آن در صفحه اینستاگرام بنکسی تایید شد. این نقاشی دیواری بنکسی، کارگری را نشان می‌داد که با بالا رفتن از یک نردبان در حال حذف یکی از ستاره‌های پرچم اتحادیه اروپا بود.

حال بنکسی با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود نسبت به این اتفاق واکنش نشان داد و با انتشار عکسی دستکاری شده از این دیوار گفت که قصد داشته است ۳۱ اکتبر، یعنی روزی که به عنوان زمان خروج انگلستان از اتحادیه اروپا برنامه‌ریزی شدهاست، این نقاشی دیواری را به روز رسانی کند.

او در پست طعنه‌آمیز خود نوشت: اوه! من تصمیم داشتم روز خروج انگلستان از اتحادیه اروپا این اثر دیواری در دوور رو عوض کنم، اما به نظر می‌رسد روی آن رنگ زده‌اند. اشکال ندارد! به نظرم یک پرچم سفید خالی هم منظور را می‌رساند!

بنکسی در عکسی که در این پست خود منتشر کرده است با استفاده از گرافیک کامپیوتری از ایده این طرح جایگزین، قبل از تخریب آن نیز پرده برداشت. در این ایده، کارگر همچنان در حال محو یکی از ستاره‌های پرچم اتحادیه اروپا است، حال آنکه این پرچم به پایین افتاده است.

بنا بر گزارش‌ها این گرافیتی برگزیت محور، به جاذبه‌ای توریستی در شهر دوور تبدیل شده بود و ارزش آن در حدود ۱ میلیون پوند تخمین زده می‌شد.

چارلی الپیک، نماینده شهر دوور در پارلمان انگلستان نیز در واکنش به این ماجرا، مسئولان شهر را سخت مورد انتقاد قرار داد و آن‌ها را بابت سهل انگاری در حفظ این اثر مهم و سمبلیک نکوهش کرد. او در توئیتر خود نوشت: نقاشی دیوار بنکسی در دوور یک اثر هنری نمادین بود که حالا با یک وحشی‌گری و خرابکاری فرهنگی از بین رفته است. سازمان حفاظت از آثار تاریخی انگلستان از حفظ این اثر ناتوان بود و حالا باید از شرم سرشان را پایین بندازند.

بنکسی نام مستعار هنرمند گرافیتی‌کار، فعال و منتقد سیاسی اجتماعی و کارگردان و نقاشی ناشناس و اهل بریستول است که با هنر اعتراضی کنایه‌آمیز و طنزهای سیاهش شهرتی جهانی کسب کرده است.

اشکان مزیدی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    116/456/613/000
  • بی‌بدن
    29/124/595/500
  • سال گربه
    23/082/318/000
  • مست عشق
    4/495/025/000
  • آپاراتچی
    4/490/425/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    3/740/683/000
  • پرویزخان
    3/334/649/500
  • نوروز
    3/241/621/000
  • آسمان غرب
    3/219/361/000