پاسداشت احمدرضا احمدی در دومین جشنواره فیلم کوتاه «سلفی ۲۰» | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۲

پاسداشت احمدرضا احمدی در دومین جشنواره فیلم کوتاه «سلفی ۲۰»

آیین پاسداشت یک عمر شاعرانگی احمدرضا احمدی در دومین جشنواره فیلم کوتاه «سلفی۲۰» برگزار می‌شود.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم کوتاه «سلفی۲۰» به پاس یک عمر فعالیت حرفه‌ای و موثر در شعر و ادبیات از احمدرضا احمدی در این رویداد سینمایی تجلیل خواهد شد.

احمدرضا احمدی بنیان‌گذار سبک موج نو در دهه ۱۳۴۰ در شعر معاصر ایران است. این سبک در نیمه دوم این دهه تبدیل به یک حرکت مدرنیستی در فرهنگ ایرانی شد و در داستان، نمایشنامه، تئاتر، سینما و نقاشی تأثیر گذاشت آشنایی عمیق او با شعر و ادبیات کهن ایران و شعر نیمایی باعث شد که رویکردی کاملاً تازه را در شعر معاصر آغاز و پی‌ریزی کند.

از آثار او می‌توان به کتاب‌های «طرح»، «روزنامه شیشه‌ای»، «وقت خوب مصائب»، «من فقط سفیدی اسب را گریستم»، «ما روی زمین هستیم»، «نثرهای یومیه»، «هزار پله به دریا مانده است»، «لکه‌ای از عمر بر دیوار بود»، «قافیه در باد گم می‌شود» و … اشاره کرد.

گویندگی گفتار متن فیلم‌های «بانوی اردیبهشت» به کارگردانی رخشان بنی اعتماد و «نار و نی» به کارگردانی سعید ابراهیمی‌فر، نویسندگی پویانمایی «ملک خورشید» به کارگردانی علی‌اکبر صادقی، بازی در فیلم «پستچی» به کارگردانی داریوش مهرجویی و … بخشی از فعالیت‌های سینمایی احمدرضا احمدی است.

جشنواره فیلم کوتاه «سلفی۲۰» در دومین سال برگزاری خود در بخش ویژه سینماشعر به سینمای شاعرانه و ارتباط سینما، شعر و ادبیات پرداخته است.

این رویداد به صورت مجازی و برخط به دبیری مریم دوستی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است