دبیران بخش مقالات و ایثار و فداکاری جشنواره هنرهای تجسمی فجر منصوب شدند

به گزارش صبا به نقل از ستاد خبری چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، سیدعباس میرهاشمی دبیرکل چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، طی احکامی پریسا شادقزوینی و محمد حبیبی را به عنوان دبیران بخش مقالات و ایثار و فداکاری منصوب کرد.

سیدعباس میرهاشمی درباره انتخاب دبیر بخش مقالات گفت: همیشه در جشنواره هنرهای تجسمی فجر بخشی به نام مقالات و پژوهش‌­ها بوده است. در این دوره نیز این بخش را با قوت اجرا خواهیم کرد. مجموعه مقالاتی که استادان دانشگاه و پژوهشگران در حوزه هنرهای تجسمی نگاشته‌­اند و یا برای جشنواره می‌­نویسند، نگاه آکادمیک و پژوهشی جامعه دانشگاهی به مقوله هنرهای تجسمی است که در آینده می‌­تواند راهگشای پژوهشگران باشد. از این رو پریسا شادقزوینی نقاش و استاد دانشگاه را که پیشینه خوبی در دانشگاه و پژوهش­‌های هنرهای تجسمی دارد برای این بخش انتخاب کردم. با دعوت از استادان و پژوهشگران و درخواست مقالات تخصصی از او، قطعا پژوهش‌­های مفیدی برای انتشار به دست ما خواهد رسید.

دبیرکل جشنواره هنرهای تجسمی فجر همچنین درباره انتخاب دبیر بخش جنبی ایثار و فداکاری بیان کرد: در جشنواره این دوره، بخش ایثار فداکاری به صورت رقابتی افزوده شده است. بنا به وضعیت جامعه به لحاظ شیوع ویروس کرونا و حوادث و بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله که ناگزیر رخ می­‌دهد، همواره شاهد ایثار و فداکاری پزشکان و پرستاران و آتش نشانان و مددکاران و گروه ­های جهادی هستیم. هنرمندان همواره نسبت به این وقایع واکنش نشان می ­دهند و تصویرگر فداکاری‌­های این اقشار جامعه بوده­‌اند که نمونه‌­هایی از آثار آنها در جشنواره‌­های گذشته به فراخور نمایش داده شده است. اما با توجه به اهمیت موضوع، در این دوره از جشنواره تصمیم گرفتیم تا بخش مجزایی را به مساله ایثار و فداکاری اختصاص دهیم و بنا به آنچه در فراخوان آمده است همه هنرمندان می­ توانند دو اثر از مجموعه آثار خود را برای این بخش ارسال کنند که در نهایت هیأت داوری یک اثر را به عنوان برگزیده و دو اثر را به عنوان تجلیلی انتخاب خواهند کرد و به همین منظور محمد حبیبی هنرمند نقاش و مدیر عامل انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس را به عنوان دبیر این بخش انتخاب کردم.

چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر از پانزدهم بهمن ماه 1400 آغاز به کار می‌­کند و علاقه­‌مندان می­‌توانند در وب سایت جشنواره به نشانی fajrtajasomi.ir  و همچنین در فضای مجازی به نشانی @tajasomi اخبار و اطلاعات جشنواره را پیگیری کنند.

انتهای پیام/