تئاتر و سینما محروم‌ترین، مظلوم‌ترین و کم‌توجه‌ترین بخش اقتصاد فرهنگی هستند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۴
یک مقام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با صبا:

تئاتر و سینما محروم‌ترین، مظلوم‌ترین و کم‌توجه‌ترین بخش اقتصاد فرهنگی هستند

حجت الاسلام لطف الله سپهر پس از تماشای فیلم مستند «سرباز شماره صفر» در جشنواره «سینماحقیقت» با توجه به سینما و تئاتر از ارزش این دو حوزه در فرهنگسازی سخن گفت.

حجت الاسلام سید لطف الله سپهر نماینده وزیر و مسئول هماهنگی و نظارت بر هیات‌ های رسیدگی به تخلفات اداری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همراه با حجت الاسلام موحد نایب رییس اول کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی با حضور در پانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مستند «سینماحقیقت» در پردیس سینمایی چارسو به تماشای فیلم مستند «سرباز شماره صفر» به کارگردانی محمد سلیمی راد از فیلم های بلند بخش مسابقه ملی جشنواره نشستند. او پس از تماشای این اثر در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا درباره این اثر گفت: این مستند با توجه به اشاره به معضلات و مشکلات جامعه جانبازان کار خوبی بود.

او ادامه داد: سختگیری هایی که در مجموعه ایثارگران کشور برای جانبازانی که مناعت طبع داشتند و بعد از جنگ به دنبال پرونده های جانبازی شان نرفتند نشانی از بی مهری است.

نماینده وزیر فرهنگ و ارشاد درباره تاثیرگذاری این اثر اظهار کرد: فکر می کنم اگر این فیلم مورد تماشای مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگر قرار بگیرد در تصمیم گیری هایشان برای جامعه ایثارگران بی تاثیر نخواهد بود.

حجت الاسلام سپهر افزود: هر فیلمی نقاط قوت و ضعف دارد و اینکه به این موضوع به شکل مستند پرداخته شده کار بسیاری خوبی است.

رییس اسبق شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خوزستان اظهار کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگر می تواند با بهره از این آثار مستند و به ویژه جشنواره مستند «سینماحقیقت» و تلاش های نخبگان موسسه شهید آوینی بنیاد شهید برای اشاعه پیام های معرفتی دوران جنگ و صبر و مقاومت رزمندگان آثار موثری عرضه کند.

وی گفت: در مجموع بنیاد شهید و امور ایثارگران می تواند از این سوژه ها برای فرهنگسازی و البته توجه به امور ایثارگران خیلی خوب استفاده کند.

مدیرکل اسبق وزارت فرهنگ و ارشاد خوزستان با اشاره به موضوع آثار تئاتر و سینما اعلام کرد: به کار سینمایی ایمان دارم کمااینکه مقام معظم رهبری حوزه نمایش و سینما را بهترین منبر برای تبیین فرهنگ و معارف مطرح کردند و تعبیری بالاتر از این نیست که تئاتر منبر است بلکه فراتر از منبر.

مشاور سابق معاونت امور مجلس و شهرستان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره تئاتر و سینما بیان کرد:. باید گفت سینما بلوغ تئاتر است و خروجی نهایی و کار کیفی و محتوایی حوزه نمایش در قالب کار سینمایی بیرون می آید و جمهوری اسلامی می تواند بهتر از این از فضای تئاتر و سینما در تبیین فرهنگ و تمدن ایرانی استفاده کند.

حجت الاسلام سپهر در پایان با اشاره به شرایط فعلی سینما و تئاتر مطرح کرد: اکنون با توجه به شرایط اقتصاد فرهنگی، محروم ترین، مظلوم ترین و کم توجه ترین حوزه را می توان حوزه هنر و سینما معرفی کرد که البته باید به صورت ویژه به این بخش توجه شود و در زمینه برنامه ریزی سال جاری سینما و تئاتر را بهتر از گذشته دید.

نگار امیری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است