«ریشه ها» روایتی از تلاش، تعهد و امید به آینده است | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۳۳
محمد حسنی در گفتگو با صبا:

«ریشه ها» روایتی از تلاش، تعهد و امید به آینده است

محمد حسنی کارگردان مستند «ریشه ها» را روایتگر احساس تغییر، مواجه آدم‌ها با همدیگر و شرایط جدید زندگی در دوران کرونا دانست.

محمد حسنی کارگردان فیلم کوتاه «ریشه ها» که در بخش کرونا پانزدهمین جشنواره بین المللی «سینماحقیقت» به نمایش در می آید در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا درباره موضوع این مستند عنوان کرد: «ریشه ها» درباره زن بارداری است که در آزمایشگاه کار می کند و  با وجود شیوع بیماری کرونا به دلیل نبود نیروی جایگزین مجبور است سرکار خود بماند و در کنار دیگر همکارانش به بیماران کرونایی کمک کند.

کارگردان  «جلسه علنی» اظهار کرد: تولید این فیلم از اواخر سال ۱۳۹۸ شروع شد آن زمان مشغول انجام کارهای پس تولید فیلم داستانی‌ام بودم که موضوع کرونا پیش آمد.

کارگردان «جمع جزییات» گفت: احساس اینکه همه چیز در حال تغییر است و مواجهه آدم‌ها با همدیگر و شرایط جدید زندگی مرا ترغیب کرد تا مستندی برای ثبت این لحظات و اتفاقات بسازم.

کارگردان «اینجا پر است از دست هایی که خسته نمی شوند» با اشاره به ایده این اثر بیان کرد: در پیگیری هایی که انجام دادم با خانم شجاعی آشنا شدم که در یک آزمایشگاه کار می‌کرد و اواخر دوره بارداری‌اش بود اما نیروی جایگزینی برای او در آزمایشگاه وجود نداشت چراکه برخی به دلیل بیماری کرونا قبول نمی‌کردند در این آزمایشگاه کار کنند و خانم شجاعی مجبور بود به دلیل تعهدش کار کند و همکارانش را در آن شرایط تنها نگذارد.

کارگردان «اینجا به تمام آزادی ام فکر می کنم» با اشاره به روند تولید «ریشه ها» مطرح کرد: به دلیل شرایط فیزیکی شخصیت اصلی فیلم روند تولید به درازا انجامید و این پروسه تا تابستان ۱۴۰۰ ادامه پیدا کرد.

وی ادامه داد: هرچند ما هم از ابتلا به کرونا ترس داشتیم اما به این فکر می‌کردیم در این برهه‌ای که این ویروس شایع شده است به عنوان مستندساز چه می‌توانیم بکنیم؟ آیا باید در خانه بنشینیم یا این لحظات را برای آیندگان ضبط کنیم؟

حسنی اظهار کرد: قطعاً شرایط برای ما هم سخت بود برای مثال لباس‌هایی که برای بیمارستان می‌پوشیدیم باعث تعرق زیاد می‌شد و کار کردن در فضای بیمارستان را سخت می‌کرد اما مهم این بود که تلاش سوژه من، تعهد و امیدش به آینده به تصویر کشیده شود.

کارگردان «ریشه ها» عنوان کرد: من تجربه ساخت فیلم کوتاه و فیلم های تجربی را داشته ام ولی مستند «ریشه ها» اولین تجربه من در این ژانر است.

محمد حسنی در پایان گفت: همزمان با جشنواره های ایرانی، در حال انجام مراحل پخش بین الملل نیز هستیم.

پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» از ۱۸ آذرماه شروع شده و تا ۲۵ آذرماه ادامه دارد.

نگار امیری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است