نمایش ناپایداری‌های زندگی در گالری ژاله | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۱

نمایش ناپایداری‌های زندگی در گالری ژاله

نمایشگاه آثار شیرین آزادی در گالری ژاله افتتاح شد و تا 22 آذر ماه ادامه دارد.
به گزارش صبا، مجموعه آثار شیرین آزادی با عنوان «نهاد زیستن» در گالری ژاله ۱۲ آذر ماه به نمایش درآمد. در این نمایشگاه ۱۳ تابلوی نقاشی وجود دارد که در خلق آن‌ها از ترکیب مواد بر روی مقوا و بوم استفاده شده است. آنچه در این نمایشگاه دیده می‌شود تابلو‌هایی هستند که با استفاده محدود از رنگ، فضایی خیالی را در میانه شهر و طبیعت به نمایش می‌گذارند.
تابلو‌های شیرین آزادی محل تلاقی ساختمان‌ها و فضای شهری با درختان و فضای طبیعی هستند که روز به روز حضور آن در زندگی آدم‌ها کمرنگ‌تر می‌شود. بخش دیگری از این نمایشگاه به یک چیدمان از ظروف شکسته‌ای اختصاص دارد که روی آن‌ها نیز نقوشی مرتبط با تابلو‌ها دیده می‌شود و آن مناظر خیالی، چندپاره شده و نابود شده‌اند.
آزادی درباره آثار این مجموعه گفت: با شیوع کرونا و ماندن در قرنطینه شروع به کشیدن نقاشی‌هایی کردم که در ماه‌های بعد و تجربه از دست دادن عزیزان، به نقاشی‌های این مجموعه تبدیل شدند. در آن زمان ناپایداری زندگی برایم بسیار پررنگ شد و متوجه شدم همه چیز‌های زیبا می‌تواند در یک لحظه از بین برود.
او با اشاره به حضور فلسفه اگزیستانسیالیزم در آثارش بیان کرد: این ناپایداری به اساس کارم تبدیل شد و متوجه شدم ما نمی‌توانیم هرچیزی که به ثبات رسیده است و به نظر پایدار می‌آید را همیشه داشته باشیم. هر کدام از آن‌ها ممکن است به راحتی از بین برود اما این از بین رفتن به معنی پایان داستان نیست بلکه از دل آن ممکن است زیبایی دیگری به وجود آید.
آزادی خاطرنشان کرد: خط معماری در کارم غالب است چون به نظرم شهر و ساختمان‌ها هویت آدم‌ها را تعریف می‌کنند اما در شهر‌های ما دیگر این هویت کمرنگ شده است. خطوطی که مانند داربست هستند هر کدام به موتیفی از طبیعت منتهی شده‌اند و در هم رفتن آن‌ها بیانگر این مسأله است که طبیعت بکر نیز از بین رفته و با معماری تلفیق شده است. یعنی یک زندگی از بین رفته است تا چیز دیگری به وجود بیاید که آن هم در خود زندگی دارد.
نمایشگاه «نهاد زیستن» تا ۲۲ آذر ۱۴۰۰ در گالری ژاله به نشانی خیابان سمیه، بعد از خیابان مفتح، بن بست پروانه، پلاک ۴ برپاست. علاقه‌مندان می‌توانند هر روز به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۳ تا ۲۰ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به گالری ژاله مراجعه کنند.
انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است