نقد و بررسی سلیقه‌سازی مخاطب سینما در «ایران امروز» | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۵

نقد و بررسی سلیقه‌سازی مخاطب سینما در «ایران امروز»

برنامه «ایران امروز» دوشنبه 15 آذر ماه با حضور منتقدان به بررسی سلیقه سازی مخاطب در سینما می پردازد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی شبکه رادیویی ایران، وحید بیات تهیه کننده برنامه «ایران امروز» که دوشنبه‌ها از رادیو ایران پخش می‌شود، گفت: نقد یعنی تحلیل و بررسی یک اثر از نظر خوبی و بدی، درستی و نادرستی و این نقد بر اساس دلایل منطقی‌ست که اگر اثر خوب است به چه دلیل و اگر بد است به چه دلیل. خوبی و بدی تنها در حیطه خوشمان آمد و خوشمان نیامد محصور نمی‌شود.

بیات ادامه داد: منتقد و نقد خوب سطح سلیقه مخاطب را ارتقا می دهد.

این تهیه کننده رادیویی عنوان کرد: سینما با هنرهای دیگر تفاوت بنیادی دارد و آن پیچیدگی و چندوجهی بودنش است. سینما چندین هنر را درون خودش دارد و آن‌ها را با هم ترکیب کرده است ازجمله موسیقی، عکاسی، هنرهای تجسمی، ادبیات، معماری و…، لذا باید همه جوانب آن را در نظر بگیریم.

بیات در پایان خاطرنشان کرد: از همین رو در برنامه «ایران امروز» میزبان هادی کریمی کارگران و نویسنده سینما، مرتضی علی عباس میرزایی تهیه کننده و کارگردان سینما و محمدحسین اسماعیلی استاد دانشگاه و فعال حوزه فرهنگ، رسانه و سینما می شویم و درباره این موضوع که چگونه نقد سینما به ارتقای ذائقه مخاطب و فرهنگ فیلم دیدن کمک می‌کند گفتگو خواهیم کرد.

«ایران امروز» از گروه فرهنگ و ادب به تهیه کنندگی وحید بیات و اجرای شهاب شهرزاد و هماهنگی اکرم خیرخواه امروز ۱۵ آذر ماه ساعت ۱۲:۴۰ از رادیو ایران پخش می شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است