«آفتاب نیمه‌شب» شهریار بحرانی مینی‌سریال شد/ تغییر نام و برخی عوامل

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا، در روزهای گذشته پروژه «خط مقدم» به کارگردانی شهریار بحرانی پس از مدت‌ها با تغییر نام و برخی از عوامل دوباره اطلاع‌رسانی را آغاز کرده و این بار در قالب نسخه مینی‌سریال روی آنتن تلویزیون خواهد رفت.

این مینی‌سریال چهار قسمتی که قرار است از امشب 14 آذرماه از شبکه یک سیما پخش شود، نسخه کامل‌تر فیلم سینمایی «آفتاب نیمه‌شب» است که در سال ۹۸ ساخته شد، اما به اکران نرسید.

این مجموعه با بازی حسین عارف، حسام حسنی، بهراد رحمانی، آفرین عبیسی، غزاله اکرمی، بهزاد خلج و عطاالله سلیمانیان، به بخشی از دوران حساس و پرالتهاب سال‌های ۶۳ تا ۶۵ دفاع مقدس می‌پردازد و شهید حسن طهرانی‌مقدم را محور قصه قرار داده است.

«آفتاب نیمه‌شب» که نامش به عنوان یکی از فیلم‌های حایز شرایط شرکت در سی‌وهشتمین جشنواره ملی فیلم فجر اعلام شده بود، در نهایت بدون نامزدی در هیچ رشته‌ای و بدون نمایش، جشنواره را ترک کرد.

پیشتر فیلم سینمایی «مریم مقدس» به کارگردانی شهریار بحرانی نیز به صورت سریال تلویزیونی نمایش داده بود، اگرچه این فیلم در بیستمین جشنواره فیلم فجر، 4 نامزدی، یک سیمرغ بلورین و یک دیپلم افتخار به دست آورد و در نهایت با گیشه 684 میلیون تومانی، پرفروش‌ترین فیلم سال 80 سینماها شد. این فیلم هم‌اکنون با نسخه سریالی آن که بارها از تلویزیون پخش شده، به یاد آورده می‌شود.

تبدیل فیلم‌های سینمایی به نسخه مینی‌سریال که در سال‌های دهه ۷۰ رواج داشت، به تازگی برای فیلم «روز بلوا» ساخته بهروز شعیبی نیز اتفاق افتاده است.

مینی‌سریال «عاشورا» به کارگردانی هادی حجازی‌فر نیز قرار است در قالب نسخه‌ای سینمایی تدوین شود و پس از رونمایی در جشنواره فیلم فجر، راهی سالن‌های سینما شود.

مصطفی قاسمیان

انتهای پیام/