همایون شجریان: سیل غم نبودن پدر مرا با خود می‌برد/ عمویم خاطرات پدر را مکتوب می‌کند | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۳۴

همایون شجریان: سیل غم نبودن پدر مرا با خود می‌برد/ عمویم خاطرات پدر را مکتوب می‌کند

همایون شجریان در مراسم افتتاحیه نمایشگاه نکوداشت محمدرضا شجریان درباره خاطرات پدر گفت.

به گزارش صبا، همایون شجریان خواننده موسیقی سنتی در آیین گشایش نمایشگاه «نغمه مانا» که همراه با نکوداشت زنده‌یاد محمدرضا شجریان شامگاه جمعه ۱۲ آذر در سالن استاد شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار شد درباره پدر صحبت کرد.

او در این مراسم عنوان کرد: صحبت‌ها درباره پدر می‌تواند جنبه‌های مختلفی داشته باشد اگر بخواهم به‌طور کلی درباره او چیزی بگویم این است که پدرم تک بُعدی نبود و بهتر است بگویم نیست زیرا رفتنش را باور ندارم و این موضوع را هر از گاهی کاملا فراموش می‌کنم.

این موسیقیدان افزود: او درباره هر مساله‌ای کندوکاو می‌کرد شاید حتی درباره راز یک معما یا یک بازی یک ماه زمان صرف می‌کرد یا در کودکی می‌دیدیم بعد از اینکه شام می‌خورد به زیرزمین می‌رفت تا ماشین رختشویی را خودش تعمیر کند. همین مساله باعث شد عشق و تمرکز و توانایی‌اش در آن را بر هر چیزی مصروف کند و در آن بدرخشد.

این خواننده درباره خاطرات پدر اظهار کرد: خاطرات زیاد است و لذت‌بخش و بعضی‌هایش ما را به تعجب وامی‌دارد. عمویم خاطرات زیادی از او دارد که از او خواسته‌ام آن را مکتوب کند.

شجریان در پایان خاطرنشان کرد: از برگزاری این نکوداشت سپاسگزارم و در یک سال گذشته از رفتن به هر جمعی پرهیز کرده‌ام زیرا توانش را ندارم و سیل غم من را با خود می‌برد اما از سویی آنقدر حضور این عزیزان و زیر سایه‌شان بودن غنیمت است که خودش شیرینی‌هایی دارد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است