«دوازده» از قضاوت‌ها می‌گوید/ در کل حال دلمان خوب نیست ولی… | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۰۹
حمیدرضا رکنی در گفتگو با صبا:

«دوازده» از قضاوت‌ها می‌گوید/ در کل حال دلمان خوب نیست ولی…

حمیدرضا رکنی بازیگر و کارگردان کنسرت نمایش «دوازده» این اثر را نمایشی با ساختارشکنی در شیوه اجرا دانست.

حمیدرضا رکنی کارگردان کنسرت نمایش «دوازده» که از ۴ آذرماه ۱۴۰۰ ساعت ۱۷ در خانه نمایش مهرگان روی صحنه است در گفتگو با خبرنگار تئاتر صبا با اشاره به موضوع و مفهوم این اثر عنوان کرد: بزرگترین مفهومی که کنسرت نمایش «دوازده» به آن می پردازد قضاوت است؛ قضاوت هایی که درست و اشتباه بالاخره تاثیرشان را در زندگی ما می گذارند.

او ادامه داد: این اثر نوعی ساختارشکنی است که در شیوه اجرایی، رئالیسم، سوررئالیسم و اکسپرسیونیسم را شامل می‌شود.

بازیگر نمایش «مرگ یزدگرد» اظهار کرد: در طراحی پوستر این اثر ما از آینه استفاده کردیم و مهمترین چیزی که مخاطب در آینه می‌بیند خودش است چراکه در اصل مخاطب، بازیگر اصلی کار است و در حین اجرا یکسره در حال غافلگیری است.

کارگردان کنسرت نمایش «دوازده» با اشاره به نمایشنامه خوانی این اثر در سال گذشته مطرح کرد: این نمایش با توجه به دو تک اجرای نمایشنامه خوانی که در سال ۱۳۹۹ داشتیم با استفاده از یکسری تجربیات بعد از حدود یک سال و نیم برای اجرا آماده شد. هر بار آن را تکمیل تر کردیم بچه هایی آمدند و رفتند و در نهایت تیمی که می‌بینیم برای اجرا همراه ما شد.

تهیه کننده نمایشنامه خوانی «زندگی یک هنرمند» افزود: برای اجرای صحنه ای این اثر گروه فرم و موزیک زنده به کار اضافه شد و بهتر است بگویم که در خوانندگی این اجرا نیز نوعی ساختارشکنی ایجاد شده و سعی کردیم تا تلفیقی از موسیقی سنتی و رپ را استفاده کنیم؛ چیزی که به بعضی از دوستان می‌گفتند امکانپذیر نیست ولی ما آن را انجام دادیم.

وی درباره تاثیر کرونا روی تمرین و اجرای این اثر بیان کرد: کرونا نه تنها برای ما بلکه روی روند تولید آثار نمایشی همه گروه ها تاثیر داشته است ما در طی تمرین ها به دلیل این بیماری یکسری از دوستان خود برای همکاری از دست دادیم.

مشاور کارگردان نمایش «ترانه ای برای آیدا» با اشاره به اجرا در سالن های خصوصی اظهار کرد: کار کردن در سالن‌های خصوصی نکات مثبت و منفی زیادی دارد ولی وقتی تنها سالن‌های خصوصی حمایتگر گروه های نمایشی هستند نکات منفی زیاد به چشم نمی آید و صادقانه باید بگویم خانه نمایش مهرگان با در اختیار قرار دادن سالن و سهیم شدن در گیشه کمک بزرگی به گروه اجرایی کرد.

حمیدرضا رکنی در پایان گفت: همه چیز خیلی سیاه شده است و احساس می کنم هرکدام از ما در یک سلول تاریک قرار گرفته ایم. روزهایی بود که باران را خیلی دوست داشتم و احساس خوبی از قدم زدن زیر باران داشتم ولی اکنون با خودم فکر می‌کنم بعد از باران و سوز و سرمایی که دارد چند نفر بیرون می‌خوابند و اصلا بعد از این خواب بیدار هم می‌شوند و صبح فردا را می بینند و حال شان خوب است یا نه؟! در کل حال دلمان خوب نیست ولی فقط امیدواریم که شرایط بهتر شود.

نگار امیری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است