نمایش ۳ اثر از ایران در جشنواره فیلم‌های آموزشی «اوروی» فرانسه | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۲۸

نمایش ۳ اثر از ایران در جشنواره فیلم‌های آموزشی «اوروی» فرانسه

3 فیلم از ایران از جمله مستند «سایه های بی خورشید» اسکویی و «رادیوگرافی یک خانواده» خسروانی در جشنواره آموزشی فرانسه حاضر می شوند.

به گزارش خبرگزاری صبا، هفدهمین جشنواره بین المللی فیلم های آموزشی «اوروی» فرانسه در شهر اورو از تاریخ ۳۰ نوامبر تا ۴ دسامبر آغاز به کار کرده است.

در این جشنواره که از قدیمی ترین جشنواره های فیلم های آموزشی فرانسه است، تعداد ۹۳ فیلم در بخش های مختلف با بکدیگر رقابت می کنند.

در بخش مسابقه‌ فیلم های بلند مستند دو فیلم «سایه های بی خورشید» ساخته مهرداد اسکویی و فیلم «رادیوگرافی یک خانواده» به کارگردانی فیروزه خسروانی با هشت فیلم دیگر از جهان رقابت می کنند.

گروه انتخاب فیلم های مستند بلند، رقابت در این بخش را به دلیل فیلم های مهمی که انتخاب شده اند بسیار نفس گیر و هیجان انگیز توصیف کرده اند. از دیگر فیلم های این بخش می توان به فیلم های «زمین مثل یک پرتقال آبی ست»، ساخته ایرینا تیسلیک از لیتوانی و فیلم «آکاسا خانه‌ من» به کارگردانی رادو کایورنیسیک از رومانی و «مدرسه‌ امید» از فنلاند و مراکش ساخته محمد العبودی و «بازگشت» از ویسگارد به کارگردانی جولی بیرو و آنتوان جکود اشاره کرد.

در بخش فیلم های بلند داستانی فیلم «شیطان وجود ندارد» ساخته محمد رسول اف با ۹ فیلم دیگر رقابت می کند.

در بخش های فیلم های میان مدت، کوتاه، انیمیشن و فیلم های دانش آموزی نیز ۷۳ فیلم از جهان با هم رقابت می کنند.

در جشنواره امسال کارگاه مستند سازی  با حضور مهرداد اسکویی و پنجاه نوجوان علاقمند به فیلمسازی از رشته های مختلف تحصیلی نیز برگزار شد.

در اختتامیه جشنواره روز یکشنبه ۵ دسامبر اسامی برندگان اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است