لایحه نظام جامع رسانه‌ای تدوین می‌شود/ اختصاص ۲۴ هزار مسکن به اهالی رسانه | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۰۵
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

لایحه نظام جامع رسانه‌ای تدوین می‌شود/ اختصاص ۲۴ هزار مسکن به اهالی رسانه

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد لایحه نظام جامع رسانه‌ای در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال بررسی برای تدوین است.

به گزارش صبا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، محمدمهدی اسماعیلی در سفر یک روزه به همدان در نشستی با اصحاب رسانه استان همدان با بیان اینکه در استانی با قدمت و سابقه فرهنگی، تاریخی همچون همدان رسانه‌ها به بلوغ و پختگی رسیده‌اند، اظهار کرد: در فصل تدوین لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ قرار گرفته‌ایم و شعار دولت خدمتگذار این است که ریل توسعه کشور را در بخش‌های مختلف جابه جا کند.

وی با بیان اینکه ما با مشکلاتی در کشور روبه‌رو هستیم که دولت به دنبال رفع آن است، یادآور شد: در آینده نزدیک سند تحول حکمرانی در جمهوری اسلامی رونمایی خواهد شد که سند بسیار مهمی به شمار می‌رود و بر اساس آن، تمام برنامه‌ها و اقدامات در برنامه هفتم توسعه به اسناد بالادستی تبدیل خواهد شد.

اسماعیلی با بیان اینکه در دولت سیزدهم از شیوه‌های به‌روز، عقلانی، علمی و منطقی برای رفع مشکلات استفاده خواهد شد، خاطرنشان کرد: فرهنگ مقدم بر تمام حوزه‌ها است و تلاش ما این است که فرهنگ را به جایگاه اصلی خود بازگردانیم و گام‌های بلندی را در این مسیر برداریم.

وی تاکید کرد: در سفر ریاست‌جمهوری به استان همدان تا پایان سال، مصوبات خوبی را شاهد خواهیم بود.

اسماعیلی با بیان اینکه اصحاب رسانه‌ دغدغه‌های زیادی دارند، اظهار کرد: لایحه نظام جامع رسانه‌ای در حال بررسی است و در نهایت سندی قوی در این زمینه تدوین خواهد شد و رسانه‌های نوین در این سند مورد توجه جدی قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به برگزاری جلساتی در مدت اخیر با نخبگان رسانه‌ای، یادآور شد: دبیرخانه اصلاح نظام فرهنگی و رسانه‌ای کشور در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعال است و ما به دنبال انعقاد تفاهم‌نامه‌های عملیاتی با بخش‌های مختلف هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برخی دغدغه‌های اصحاب رسانه، یادآور شد: آگاهی از این دغدغه‌ها به ما در تصمیم‌گیری‌ها و مصوبات کمک خواهد کرد.

وی همچنین تصریح کرد: حوزه فرهنگ در بودجه‌های دولتی حوزه ضعیفی بود، اما در حال حاضر تلاش ما این است که تبصره‌های جدیدی را برای پیشنهاد در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ آماده کنیم که امیدواریم در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد.

اسماعیلی تاکید کرد: مسائل قابل حل که نیاز به همت مضاعف دارد، در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به طور جدی پیگیری خواهد شد.

وی در پایان مطرح کرد: ۲۴ هزار مسکن در تفاهم‌نامه با وزارت راه و شهرسازی به اهالی رسانه اختصاص یافته است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است