سریال انقلابی «۱۳۵۷» را می‌سازم/ هزینه و سود سریال‌های پلتفرمی شبهه‌ناک است | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۲۵
سعید کمانی در گفتگو با صبا:

سریال انقلابی «۱۳۵۷» را می‌سازم/ هزینه و سود سریال‌های پلتفرمی شبهه‌ناک است

یک تهیه‌کننده گفت که «1357» عنوانی سریالی درباره انقلاب اسلامی است که آن را تهیه خواهد کرد.

سعید کمانی تهیه‌کننده سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا اظهار کرد: تصمیم داریم در صورت مهیا شدن شرایط، سریال «۱۳۵۷» را جلوی دوربین ببرم. فیلمنامه این مجموعه تلویزیونی هم اکنون توسط وحید نیکخواه آزاد در حال نگارش است.

وی افزود: این سریال که در ۳۰ قسمت تولید خواهد شد به اتفاقات سال ۱۳۵۷ می‌پردازد و سعی شده ناگفته‌هایی از انقلاب اسلامی بیان شود. کارگردان این اثر هنوز مشخص نیست ولی به محض تایید فیلمنامه از سوی تلویزیون مراحل پیش تولید آغاز خواهد شد.

این تهیه‌کننده درباره کار دیگرش توضیح داد: سریال دیگری با نام «اپیدمی» آماده پخش دارم که از شنبه ۱۳ آذر روی آنتن شبکه یک سیما خواهد رفت. در این سریال مهدی فخیم‌زاده نقش نخست را برعهده دارد و در آن به تلاش‌ها و فداکاری‌های کادر درمان توجه خواهد شد.

این تهیه‌کننده در پاسخ به اینکه آیا دوست دارد برای پلتفرم‌ها، مجموعه‌ای تولید کند، گفت: این حوزه متاسفانه شبهاتی دارد که به آن پاسخ روشنی داده نشده است. برای مثال برای یک سریال ۵۰ میلیارد هزینه می‌شود در صورتی‌که آن اثر ۲۰ میلیارد فروش دارد. نکته جالب اینجاست همان سرمایه‌گذار، باز دست به تولید سریالی دیگر می‌زند. این مساله برای من جای سوال دارد، بنابراین تا زمانی که من شبهات مشخص نشود کار کردن در این عرصه صحیح نیست.

کمانی ادامه داد: نمی‌خواهم منکر تلاش‌های برخی افرادی که سالم کار ‌می‌کنند، اما تا شبهات پاسخ داده نشود ورود نمی کنم. شاید عده‌ای بگویند تولید در عرصه پلتفرم‌ها به رونق فیلمسازی کمک می کند اما باور من این گونه نیست، چون در این عرصه تنها بازیگران هستند که دستمزدهای آنچنانی می‌گیرند والا عوامل پشت دوربین چنین مبالغی دریافت نمی‌کنند. درضمن من تولیدات این عرصه را گامی در جهت رونق فیلم یا سریال‌سازی نمی‌دانم، بلکه اقدامی برای پر کردن جیب عده‌ای خاص قلمداد می‌کنم.

وی به نهادهای نظارتی توصیه کرد: افرادی که به عنوان تهیه‌کننده در پلتفرم‌ها مشغول کار هستند حداقل در فیلم و سریال سازی نامی ندارد، برای همین نهادهای نظارتی باید پیرامون پول‌هایی که این افراد وارد این عرصه می کند، تحقیق کنند، هرچند باز هم می‌گویم در این عرصه آدم‌های سالم نیز وجود دارد.

کمانی در پایان تاکید کرد: بهترین محل برای فیلم و سریال‌سازی در زمان حال، تلویزیون است چون این رسانه برای مردم و انقلاب فعالیت می‌کند.

عکس خبر تزئینی و از مجموعه عکس های دیوید برنت است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است