«کاروان هنری روایت حبیب» از کرمان آغاز به کار کرد/ جزئیات اولین برنامه | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۶:۴۹

«کاروان هنری روایت حبیب» از کرمان آغاز به کار کرد/ جزئیات اولین برنامه

همزمان با آغاز به کار کاروان هنری «روایت حبیب» از امروز ۱۱ آذرماه در گلزار شهدای کرمان، جزئیات اولین برنامه این رویداد نیز اعلام شد. 

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، کرمان زادگاه شهید حاج قاسم سلیمانی نخستین استان میزبان «کاروان هنری روایت حبیب» است که از امروز پنجشنبه ۱۱ آذرماه کار خود را در گلزار شهدای این شهر آغاز می‌کند. 

گلزار شهدای شهر کرمان عصر امروز از ساعت ۱۴ الی ۱۷ با برنامه‌های متنوعی میزبان بخش اول این رویداد است. اجرای نمایش «ژنرال» به نویسندگی و کارگردانی سعید بادینی، «حماسه خوانی»، اجرای سرود «آوای احرار»، «نقالی و پرده‌خوانی»، «پخش نماهنگ» و پخش فیلم کوتاه از برنامه‌های این بخش است. 

افتتاح نمایشگاه عکس و هنرهای تجسمی «کاروان هنری روایت حبیب» نیز از ساعت ۱۷:۳۰ در حسینیه بیت‌الزهرا کرمان کار خود را آغاز می‌کند. 

همچنین در بخش شبانگاهی «کاروان هنری روایت حبیب» در کرمان «ویژه‌نامه به وقت شهادت» از ساعت ۲۳:۳۰ تا ۱:۲۰ بامداد همزمان با ساعت شهادت حاج قاسم سلیمانی با اجرای برنامه‌های «نقالی و پرده‌خوانی»، اجرای نمایش «ژنرال» و خاطره‌گویی مادران شهید برگزار می‌شود. 

«کاروان هنری روایت حبیب» تا روز شنبه ۱۳ آذرماه با برپایی و اجرای برنامه‌های گوناگون در کرمان ادامه خواهد داشت. 

برنامه‌های هر روز از این کاروان هنری متعاقبا اعلام خواهد شد. 

گفتنی است، «کاروان هنری روایت حبیب» در دومین سالگرد شهادت سردار دلها، شهید حاج قاسم سلیمانی در ۱۰ استان کشور به اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری می‌پردازد. 

این رویداد فرهنگی و هنری که به همت بنیاد حفظ و نشر آثار شهید سپهبد قاسم سلیمانی (مکتب حاج قاسم) و با همکاری حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار می‌شود از ۱۱ آذر ماه ۱۴۰۰ به مدت یک ماه در ۱۰ استان مختلف اجرا خواهد شد. 

طی این رویداد فرهنگی، برنامه‌های متنوعی چون شب خاطره، شعر خوانی، سرود و موسیقی، نمایش فیلم و انیمیشن، اجرای تئاتر، نقالی و پرده خوانی، حماسه خوانی، رونمایی کتاب و برپایی نمایشگاه عکس و آثار تجسمی برگزار خواهد شد. 

کرمان، اصفهان، زنجان، کردستان، خوزستان، بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی استانهای میزبان کاروان هنری روایت حبیب خواهند بود و اختتام این برنامه در تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است