بررسی تاریخ «ملت‌ها و ناسیونالیسم» پس از ۱۷۸۰ | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۵۴
معرفی کتاب؛

بررسی تاریخ «ملت‌ها و ناسیونالیسم» پس از ۱۷۸۰

کتاب «ملت‌ها و ناسیونالیسم» نوشته اریک جی. هابسبام با ترجمه مهدی صابری به همت نشر چشمه به چاپ رسید.

به گزارش خبرنگار ادبیات خبرگزاری صبا، کتاب «ملت‌ها و ناسیونالیسم» نوشته اریک جی. هابسبام با ترجمه مهدی صابری به همت نشر چشمه منتشر شد.

در توضیح ناشر از این کتاب آمده است: «ملت‌ها و ناسیونالیسم ازجمله مهم‌ترین کتاب‌های اریک هابسبام، تاریخ‌نگار برجسته‌ بریتانیایی و یکی از آثار کلاسیک در بررسی ناسیونالیسم است.

او در این کتاب تاریخ پُرفرازوفرود ناسیونالیسم را پی‌ می‌گیرد، ازجمله شکل‌گیری مفهوم «ملت» در آثار و تبلیغات «نخبگان» و تبدیل آن به نقشه‌ راهی برای ترسیم مرزهای میان کشورها و حتی خلق کشورهای جدید، دشواری تناقض در تعریف ملت تا تبدیل ناسیونالیسم به ایدئولوژی توده‌ای و همه‌گیر و خلاصه طلیعه تا اوج و هر آن‌چه هابسبام آن را چشم‌انداز کم‌رنگ شدن نقش ناسیونالیسم می‌داند.

خواننده در این سیر تاریخی بیش از دویست‌ساله با نمونه‌های پُرشماری رودررو می‌شود؛ مانند جوامع قبیله‌ای در افریقا و اقوام و مردمان کم‌جمعیت در شرق اروپا و جنوب آسیا، جامعه‌ پساانقلابی سده‌ نوزدهم در غرب اروپا و جوامع چندزبانی و چندقومی امپراتوری‌ها گسترده و رابطه‌ «ملت» و «ناسیونالیسم» با زبان، هویت، مطالبات سیاسی و نگاه به دیگری. همه‌یاین‌ها به یاری هابسبام می‌آید تا واکاوی کم‌نظیری پیرامون یکی از مهم‌ترین و فراگیرترین ایدئولوژی‌های دو سده‌ اخیر ارائه دهد.»

کتاب «ملت‌ها و ناسیونالیسم پس از ۱۷۸۰» در ۲۸۰ صفحه با قیمت ۸۰ هزار تومان روانه بازار کتاب شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است