پیام تبریک رئیس سازمان میراث فرهنگی به مناسبت آغاز سال نو میلادی | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۸

پیام تبریک رئیس سازمان میراث فرهنگی به مناسبت آغاز سال نو میلادی

علی اصغر مونسان در پیامی فرارسیدن سال نو میلادی را تبریک گفت.

 به گزارش «صبا»؛ علی اصغر مونسان با بیان این که مسیح(ع) آمد تا بشارت دهنده طلوع پیامبر خاتم(ص) و ظهور منجی باشد، دنیای امروز را به بهره گیری کامل از آموزه‌های پیام‌آوران الهی فراخواند.

متن کامل این پیام به شرح زیر است:

«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم، إِذْ قَالَتِ الْمَلَائِکَهُ یَا مَرْیَمُ إِنَّ اللَّهَ یُبَشِّرُکِ بِکَلِمَهٍ مِنْهُ اسْمُهُ الْمَسِیحُ عِیسَى ابْنُ مَرْیَمَ وَجِیهًا فِی الدُّنْیَا وَالْآخِرَهِ وَمِنَ الْمُقَرَّبِینَ- ای مریم خداوند تو را به کلمه‌ای از جانب خود بشارت می دهدکه نامش مسیح، عیسی بن مریم است در حالی که در دنیا آبرومند و از مقربان الهی است. «سوره آل عمران-آیه ۴۵ ».

مسیح آمد تا پیام آور متعالی ترین تعالیم آسمانی باشد. او آمد تا از پس سال های تازیانه و بردگی و اسارت، بسان چراغی فروزان، نور آزادی و آزادگی را پرتوافشانی کند.

مسیح آمد تا بشارت دهنده طلوع پیامبرخاتم(ص) و ظهور منجی باشد. و چه زیبا، ایران و ایرانی، پیام های پیامبر خدا را به گوش جان شنید و مراتب میزبانی پیروان فرزند مریم را به جای آورد. ایران عزیز ما با اعتقاد به برادری و برابری در سایه وحدانیت، به قرن ها همزیستی مسالمت آمیز ادیان در این سرزمین کهن افتخار می کند. بی شک پیامبران الهی ضمن دعوت مردم به توحید و یگانگی، پیام آور صلح و دوستی میان انسان ها بوده اند و این پیام متعالی، امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند احصاء و ترویج است. در این میان بخش اعظمی از دستاوردهای میراث و فرهنگ بشری همسو با آموزه های مهرورزانه ادیان و در سایه توسعه فرهنگ سفر و گردشگری، بر تعامل و دوستی ملت های جهان تاکید می کند. جهان امروز، جهان گفتگوی ملت ها بر مبنای تفاهم و دوستی است که باید درس مهر و محبت حضرت مسیح(ع) که تاکید مشترک ادیان الهی است بیش از پیش در تعاملات بین المللی جوامع تجلی یابد و مبنای عمل دولتمردان جهان مسیحیت قرار گیرد. سالروز میلاد مسعود گل مریم، کلمه تابنده و متبرک خدا، حضرت عیسی مسیح(ع) و آغاز سال ۲۰۱۹ میلادی را به مسیحیان جهان، به ویژه هموطنان عزیز مسیحی تبریک و تهنیت می گویم و ایامی شاد توام با سلامت و آرامش و صلح برای تمام مردم دنیا از هر کیش و آیینی آرزومندم.»

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است