دیزنی با «افسون» گیشه روز شکرگزاری را مال خود کرد/ «خاندان گوچی» وارد گود شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۳۲

دیزنی با «افسون» گیشه روز شکرگزاری را مال خود کرد/ «خاندان گوچی» وارد گود شد

فیلم های روی پرده سینما در آمریکا از جمله انیمیشن «افسون» و «خاندان گوچی» در ایام تعطیلات جشن شکرگزاری جمعا 142 میلیون دلار فروش کردند.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از ورایتی، کمپانی دیزنی با انیمیشن «افسون» (Encanto) صدر گیشه ایام جشن شکرگزاری را از آن خود کرد. این انیمیشن موزیکالِ تازه دیزنی از روز چهارشنبه گذشته ۲۴ نوامبر تا به امروز ۴۰ میلیون دلار در گیشه فروش داشته است. این رقم، در دوره ای که خانواده ها اشتیاق آنچنانی به رفتن به سینما ندارند، فروش قابل توجهی است.

اینکه کمپانی دیزنی در جشن شکرگزاری یک فیلم خانوادگی را برای اکران انتخاب می کند تبدیل به سنت ایام تعطیلات این بازه زمانی در آمریکا شده است و حالا نیز به نظر می رسد انیمیشن ماجراجویی «افسون» که نظر منتقدان را به خود جلب کرده است به والدین برای آوردن بچه های خردسال شان به سینما اعتماد به نفس داده است. هالیوود نیز امیدوار است این روند با واکسینه کردن بچه های زیر ۱۲ سال ادامه پیدا کند.

البته باید اشاره شود که میزان فروش این انیمیشن در این پنج روز به طور قابل ملاحظه ای از آثار پیشین دیزنی در این ایام کمتر بوده است. برای مثال در سال ۲۰۱۹ قسمت دوم «یخ زده» در این پنج روز ۱۲۳ میلیون دلار فروش داشت و یا انیمیشن «رالف اینترنت را خراب می کند» در سال ۲۰۱۸ میزان ۸۴ میلیون دلار فروش کرد.

انیمیشن «افسون» البته با این ۴۰ میلیون دلار فروش در کنار صدرنشینی در گیشه، لقب موفق ترین افتتاحیه یک انیمیشن در دوران کرونا را نیز از آن خود کرد.

در این هفته درام جنایی «خاندان گوچی» (House of Gucci) ساخته ریدلی اسکات نیز اکران شد که توانست به رقم فروش ۲۱٫۸ میلیون دلار دست پیدا کند. «خاندان گوچی» که اغلب تماشاگرانش را افراد بزرگسال تشکیل می دادند بازگشت لیدی گاگا به دنیای بازیگری بعد از فیلم «ستاره ای متولد می شود» بود.

از دیگر پرفروش ترین های این هفته نیز می توان به فیلم «شاه ریچارد» (King Richard) با بازی ویل اسمیت اشاره کرد که توانست ۱۱٫۳ میلیون دلار فروش کند. در این هفته دیگر فیلم اسکات یعنی «آخرین دوئل» (The Last Duel) نیز با ۱۰٫۸ میلیون دلار در میان پرفروش ترین ها قرار گرفت.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است