هنر همه‌فن‌حریف‌شدن در احساسات | پایگاه خبری صبا
امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۹
معرفی کتاب؛

هنر همه‌فن‌حریف‌شدن در احساسات

کتاب «هنر همه‌فن‌حریف‌شدن در احساسات» نوشته مارک براکت با ترجمه نهال سهیلی فر به همت نشر میلکان منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ادبیات خبرگزاری صبا، کتاب «هنر همه‌فن‌حریف‌شدن در احساسات» نوشته مارک براکت با ترجمه نهال سهیلی فر به همت نشر میلکان به چاپ رسید.

در توضیح این کتاب آمده است: «مارک براکت استاد مرکز مطالعات کودکان دانشگاه ییل و مؤسس مرکز هوش عاطفی همین دانشگاه است. او در بیست‌وپنج سال فعالیت خود در مقام دانشمند احساسات، طرحی چشمگیر برای بهبود زندگی بچه‌ها و بزرگسالان توسعه داده است؛ نقشه‌ای برای درک احساسات و استفاده‌ عاقلانه از آن‌ها به‌گونه‌ای که کمک‌کننده و راهگشا باشند، نه مانع رسیدن به موفقیت و سلامتی.

نقطه‌ عطف این رویکرد میراثی است که او از دوران کودکی به همراه دارد، دایی‌ای که برای اولین‎ بار به او اجازه‌ احساس ‎کردن داد. دایی‎ اش اولین کسی بود که واقعا مارک را دید، به حرف‌های او گوش داد و متوجه زورگویی‌ها و سواستفاده‌هایی شد که او از آن‌ها رنج می‌برد. از این‎جا بود که مارک متوجه شد آن‎چه از سر می‌گذراند موقتی است. او تنها نبود و احساس ترس، منزوی ‎بودن و خشم ‎اش اشتباه محسوب نمی‌شد و حالا می‌توانست بهتر از هر کس دیگری احساساتش را بروز دهد.

بچه‌ها و بزرگسالان زیادی با مشکلات مربوط به عواطف و احساسات دست‌وپنجه نرم می‌کنند؛ آن‌ها از احساسات خود خجالت می‌کشند و از مهارت‌های عاطفی برخوردار نیستند، اما قرار نیست اوضاع این‌طور بماند. ماموریت زندگی مارک براکت تغییر این وضعیت است و در این کتاب شیوه‌ خود برای انجام این کار را با ما در میان می‌گذارد.

در هنر همه‌فن‌حریف‌شدن در احساسات به ‎شکلی اصولی یاد می‌گیرید چطور احساسات و عواطف مختلف را شناسایی و درک کنید، برای‌شان نامی انتخاب کنید، به‌درستی و به‌موقع ابرازشان کنید، و این‌که درنهایت چطور آن‌ها را تنظیم و تعدیل کنید. اگر می‌خواهید به پیشرفت تحصیلی و کاری برسید، اگر می‌خواهید پدرمادر خوبی باشید، اگر می‌خواهید به دوست‌تان کمک کنید و اگر به‌طورکلی می‌خواهید احساسات و نحوه‌ برخورد با آن‌ها را بهتر بشناسید، این کتاب برای شماست.»

پیتر سالوی رییس دانشگاه ییل درباره این کتاب نوشته است: «کتاب هنر همه‌فن‌حریف‌شدن در احساسات بیش از هر کتاب دیگری در مورد احساساتْ تحقیقات روان‌شناختی، تمرین آموزشی و داستان‌های قانع‌کننده، دارد. کتابی که خواندنش برای مدیران، مربیان، والدین، دانش‌آموزان و همه‎ پژوهشگران لازم است.»

کتاب «هنر همه‌فن‌حریف‌شدن در احساسات» در ۳۰۸ صفحه با قیمت ۸۷ هزار تومان روانه بازار کتاب شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است