منتظر موافقت وزارت بهداشت برای ۱۰۰درصدی شدن ظرفیت سالن‌های تئاتر هستیم/ حضوری بودن جشنواره‌ها | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۱۴
مدیرکل هنرهای نمایشی در گفتگو با صبا:

منتظر موافقت وزارت بهداشت برای ۱۰۰درصدی شدن ظرفیت سالن‌های تئاتر هستیم/ حضوری بودن جشنواره‌ها

قادر آشنا مدیر کل هنرهای نمایشی درباره تازه ترین وضعیت ظرفیت اجراها در سالن های تئاتر خبر داد.

قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی در گفتگوی تلفنی با خبرنگار تئاتر صبا درباره بازگشت سالن های تئاتر به ظرفیت صد در صد مطرح کرد: در حال حاضر در حال رایزنی و گفتگو با وزارت بهداشت هستیم که با توجه به اینکه واکسیانسیون اکثریت هنرمندان انجام گرفته و فضای کرونا در حال بهتر شدن است، بتوانیم با صد در صد ظرفیت اجراهای نمایش را روی صحنه تماشا کنیم.

وی افزود: با توجه به زمانی که برای بررسی و گفتگو درباره این پیشنهاد نیاز است نمی توانیم تاریخ دقیقی برای تکمیل ظرفیت سالن ها اعلام کنیم ولی امیدواریم که از طرف وزارت بهداشت موافقت انجام شود و به زودی شاهد ظرفیت صد در صدی سالن های تئاتر باشیم.

ضرورتی برای داشتن کارت واکسن به ما اعلام نشده است

مدیرکل هنرهای نمایشی درباره نیاز تماشاگران به کارت واکسیناسیون برای ورود به سالن ها عنوان کرد: هنرهای نمایشی و سالن های اجرا تابع ستاد ملی مبارزه با کرونا است و تاکنون از سوی این ستاد هنوز درباره نیاز به کارت واکسیناسیون هنرمندان و تماشاگران به ما اعلام نکرده اند.

این مدیر هنری ادامه داد: توصیه می‌کنم هنرمندان عزیز و مخاطبان واکسیناسیون را جدی بگیرند تا بتوانیم خیلی زود به فضای پیشین تئاتر با سلامتی کامل بازگردیم و قطعا با توجه به اینکه تقریبا همه افراد به زودی واکسیناسیون شان انجام شده است راحت تر می توانیم به محیط های کاری و هنری برگردیم.

مدیرعامل سابق موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی  ایران در مورد شرط ارایه کارت واکسیناسیون هنرمندان نیز بیان کرد: برای گروه های نمایشی هم هنوز به جمع بندی اینکه برای حضورشان در سالن نیاز به کارت واکسیانسیون هست بایدی وجود ندارد ولی همینطور که تاکنون کارکنان دولت و محل هایی که محل مراجعه عمومی استواکسیناسیون شان را انجام داده اند ما هم باید تبعیت کنیم.

او افزود: باید و قانون شدن ارایه کارت واکسیناسیون موردی است که باید از طرف وزارت بهداشت اعلام شود و به صورت قانون دربیاید تا ما آن را اِعمال کنیم.

قادر آشنا در پایان با اشاره به نحوه برگزاری حشنواره بین المللی فجر مطرح کرد: امیدواریم برای جشنواره بین المللی تئاتر فجر پیش از هر چیز شرایط پساکرونا را شاهد باشیم و نه تنها تئاتر که تمام مشاغل با خیال آسوده به ادامه کارشان بپردازند و در کشور و به ویژه در فضای هنری شاهد فضای شادی و نشاط باشیم که البته اینها بستگی به شرایط کرونا و شرایطی که تا زمان برگزاری جشنواره بر کشور حاکم است، دارد ولی آنچه فعلا می دانیم این است که جشنواره های تئاتری ما به صورت حضوری و با ظرفیت ۵۰ درصد انجام می گیرد.

نگار امیری

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است