«طبیعت و گردشگری» در برج آزادی | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۳۴

«طبیعت و گردشگری» در برج آزادی

نمایشگاه عکس انفرادي «طبيعت و گردشگري» به همت مرتضي صادقي افجه در تالار آیینه برج میلاد برپا شد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی برج آزادی، نمایشگاه عکس انفرادی «طبیعت و گردشگری» به همت مرتضی صادقی افجه استاد پیشکسوت عکاسی ۳ آذر ماه با ١٨ اثر در ابعاد ٧٠ × ۵٠ با موضوع های مختلف و طبیعت ایران در تالار آیینه برج آزادی به نمایش گذاشته شده است.

مرتضی صادقی افجه در سال ۱۳۵۴ به استخدام وزارت فرهنگ و هنر درآمد و فعالیت‌هایش را در واحد امور سینمایی این وزارتخانه ادامه داد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی به واحد تولید فیلم منتقل شد و کار حرفه‌ای را در این بخش به تدریج و از دستیار دومی فیلمبردار آغاز کرد. او مراحل کار را با دستیار اولی و پس از آن، فیلمبردار دومی پشت سر گذاشت و با تقاضای شخصی بازنشسته شد. نخستین نمایشگاه عکس او پس از پیروزی انقلاب اسلامی، نمایشگاهی انفرادی شامل تصاویری از رخدادها و وقایع پیروزی انقلاب اسلامی بود. پیش از انقلاب نیز آثار او از طبیعت ایران در نمایشگاه‌های آساهی شیمبون ژاپن، شانگهای چین و همچنین نمایشگاه کودک تهران به نمایش درآمده بود.

او در ادامه فعالیت‌هایش، توانست مدرک درجه ۴ هنری در فیلمبرداری دریافت کند. در زمان بازنشستگی پس از دریافت گواهی درجه ۳ هنری در رشته عکاسی، آثارش را در بیش از یازده نمایشگاه عکس از طبیعت ایران، در معرض دید عموم قرار داد.

این هنرمند پیشکسوت ضمن این‌که در طول سال‌های خدمتش، فیلمبردار و دستیار اول فیلمبردار دوازده فیلم سینمایی بود، فیلمبرداری از صدها مستند داستانی و خبری و جبهه را نیز در کارنامه خود دارد.

این نمایشگاه از ٣ تا ١٠ آذر در تالار آیینه برج آزادی دایر است و علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه به جز شنبه‌ از ساعت ۹ تا ١۶ از آن بازدید کنند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است