کاندیدای انتخاب برترین‌های چهل سال سینما معرفی شدند

به گزارش خبرگزاری صبا، با عنایت به پشت سر گذاشتن چهل سال از فعالیت سینمای جمهوری اسلامی ایران، هیات اسلامی هنرمندان در اواخر سال 97 فرآیند مشارکتی انتخاب برترین های چهل سال سینما را آغاز کرد.

در این فرآیند از افراد و مجموعه های مختلف فرهنگی و هنری دعوت شد آثار سینمایی مدنظر خود را به عنوان تولیدات برتر چهل سال سینمای ایران معرفی کنند که در پی این فراخوان، نظرات کارشناسی متعدد از سوی مجموعه های فرهنگی هنری، اصناف و فعالان فرهنگی و هنری واصل شد.

هیات اسلامی هنرمندان با عنایت به نتایج به دست آمده، ضمن برگزاری جلسات کارشناسی، با استخراج اسامی فیلم ها در مرحله اول لیست اولیه شامل 248 عنوان فیلم را مورد جمع بندی قرار داد و در ادامه با بهره گیری از شاخصه های ترسیم شده برای رویداد انتخاب برترین های چهل سال سینما، فیلم های مذکور مورد طبقه بندی قرار گرفتند و در نهایت 165 عنوان فیلم به عنوان کاندیدای نهایی انتخاب شد.

مقایسه کاندیداها بر اساس سال های تولید:

بررسی میزان کاندیداها بر اساس سال تولید فیلم ها، شاخصه قابل توجهی است. با بررسی لیست نهایی فیلم های کاندیدا مشخص می شود سال های 72، 73، 74، 87 و 89 سال های شاخص سینمای ایران و دارای بیشترین تولیدات کاندیدا و سال های 78، 79، 81، 83، 96 و 97 دارای کمترین تولیدات کاندیدا در لیست نهایی هستند.

 میزان حضور کارگردانان در بین فیلم های کاندیدا:

رسول ملاقلی پور و ابراهیم حاتمی کیا هر کدام با هشت فیلم کاندیدا شده در رتبه نخست قرار دارند و در ادامه جمال شورجه، امیر قویدل، شهریار بحرانی و مجتبی راعی در بین کاندیداها بیشترین آثار را کارگردانی کرده اند.

به گزارش روابط عمومی هیات اسلامی هنرمندان برای تکمیل فرآیند مشارکتی رویداد انتخاب برترین های چهل سال سینما، از امروز به مدت یک ماه علاقه مندان می توانند با مراجعه به سامانه جامعه اسلامی هنرمندان به آدرس honarmand.org نسبت به انتخاب فیلم های منتخب خود از بین آثار کاندیدا اقدام نمایند تا در نهایت برترین های چهل سال سینمای جمهوری اسلامی ایران از بین این آثار منتخب و معرفی شود.

اسامی کاندیداهای را List-kandida بخوانید.

انتهای پیام/