صدا و سیما مجموعه ای عظیم و فرهنگ ساز است/ امیدواری مراجع تقلید به دوره جدید | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۰۸

صدا و سیما مجموعه ای عظیم و فرهنگ ساز است/ امیدواری مراجع تقلید به دوره جدید

پیمان جبلی در دومین ماه ریاست خود بر سازمان صدا و سیما صبح روز چهارشنبه سوم آذر به شهر مقدس قم به عنوان پایگاه مرجعیت و خاستگاه انقلاب رفت و با مراجع عظام تقلید دیدار کرد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی صدا و سیما، پیمان جبلی رییس صدا و سیما صبح روز چهارشنبه سوم آذر با سفر به شهر قم به عنوان پایگاه مرجعیت و خاستگاه انقلاب سفر کرد و به دیدار مراجع تقلید رفت. مراجع تقلید با قدردانی از نقش صدا و سیما در تبیین معارف دینی نکاتی را برای ارتقای ماموریت‌های سازمان صداوسیما به‌ویژه در دوره جدید بیان کردند.

آیت‌الله مکارم شیرازی در این دیدار خطاب به پیمان جبلی عنوان کرد: سوابق و عملکرد شما نشان می‌دهد که می ‌توانید در این سازمان تحولات شگرفی ایجاد کنید تا هم برنامه‌های صداوسیما بیشتر دیده شود و هم مردم به آن‌ها اعتماد بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه باید از تجربه و اندوخته خود برای رسیدن صدا و سیما به دانشگاهی اسلامی استفاده کنید، مطرح کرد: در کنار جلب اعتماد مردم مشکلات آن‌ها را هم پیگیری کنید.

آیت‌الله مکارم شیرازی ارتباط تنگاتنگ با حوزه‌های علمیه را برای صدا و سیما ضروری دانست و عنوان کرد: باید از ظرفیت حوزه برای ارتقای برنامه‌های دینی استفاده شود.

صدا و سیما تنها داشته انقلاب و مردم در میان انبوه رسانه‌های دنیا

آیت‌الله نوری همدانی نیز با اشاره به برنامه‌های رییس سازمان صدا و سیما برای تحول در سازمان به عنوان بزرگترین و فراگیرترین رسانه کشور، صدا و سیما را تنها داشته انقلاب و مردم در میان انبوه رسانه‌های دنیا دانست.

وی با تشریح خدمات و دستاوردهای انقلاب اسلامی از رییس سازمان خواست وضعیت هر منطقه از کشور را قبل و بعد از انقلاب نشان دهند تا مردم با دستاوردها و خدمات نظام اسلامی‌ بیشتر آشنا شوند.

ضرورت جلب اعتماد عمومی

آیت‌الله جوادی آملی هم در دیدار پیمان جبلی ضرورت جلب اعتماد عمومی را یادآور شد و ابراز امیدواری کرد که صدا و سیما بتواند در دوره تحولی جدید این اعتماد را جلب کند.

وی با اشاره به شعار جوان‌گرایی در کشور گفت: جوان‌گرایی به این معنا نیست که همه امور را به دست جوانان بسپاریم بلکه آنها باید در کنار افراد پیشکسوت و باتجربه کارهای اجرایی را به دست گیرند.

ضرورت ظرایف هنری در رسانه ملی

آیت الله سبحانی در این دیدار با اشاره به سیاست جدید سازمان در حوزه خبر و اطلاع‌رسانی به نکته مهمی اشاره کرد و خواست تا در پخش اخبار مربوط به فسادهای مالی حفظ آبروی افراد را مد نظر قرار گیرد.

وی توجه به ظرایف هنری را ضروری دانست و گفت: صدا و سیما به عنوان یکی از ارکان شاخص نظام اسلامی می‌تواند مبانی دینی و انقلاب اسلامی را عالمگیر کند.

تزریق روحیه نشاط و شادابی به جامعه

آیت‌الله علوی گرگانی با بیان اینکه صدا و سیما باید بتواند در دوره جدید رضایت مردم را جلب کند، مطرح کرد: صدا و سیما باید با به ‌کارگیری نیروی‌های جوان با انگیزه و مستعد روحیه نشاط و شادابی را به جامعه تزریق کند.

وی با اشاره به تلاش دشمنان برای دین زدایی از جوانان تاکید کرد: ضروری است صدا و سیما با تولید برنامه‌های غنی دینی از حریم دین حراست کند.

عملکردی در جهت افزایش اعتماد مردم

پیمان جبلی در محل جامعه مدرسین حوزه علمیه قم هم حاضر شد و با آیت الله حسینی بوشهری دیدار کرد.

حسینی بوشهری با اشاره به تغییر رویه سازمان صدا و سیما در دوره جدید و انتشار اخبار به سبکی متفاوت عنوان کرد: در قضایای اخیر این سازمان با پوشش مناسب خبری توطئه دشمنان را خنثی کرد و موجب افزایش اعتماد مردم شد.

وی صدا و سیما را مجموعه‌ای عظیم و فرهنگساز خواند که باید در موضوعات اساسی جامعه از جمله فرزندآوری و حمایت از تولید ورود کند.

سدی در برابر فتنه‌انگیزی دشمنان

رییس سازمان صدا و سیما در ادامه سفر به قم در حرم مطهر بانوی کرامت حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) حضور یافت و مضجع شریف آن حضرت را زیارت کرد.

آیت‌الله سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (سلام‌الله علیها) در دیدار رییس رسانه ملی از عملکرد درخشان سازمان صدا و سیما در ماجرای حمله سایبری به سامانه سوخت قدردانی کرد و گفت: صدا و سیما با پوشش کامل وقایع و حوادث مانع فتنه‌انگیزی دشمنان و رسانه‌های معاند شد.

جبلی در واکنش به تمجید آیت‌الله سعیدی از اقدام به هنگام صدا و سیما در حادثه هک شدن جایگاه‌های سوخت اظهار کرد: در این باره کار اصلی بر دوش مردم بود همان‌طور که در این ۴۰ و چند سال کار اصلی را مردم انجام داده‌اند در واقع اگر سه ضلع مردم، نظام و رسانه هم‌افزا شوند هیچ توطئه‌ای بر کشور اثرگذار نخواهد بود.

رییس سازمان صدا و سیما همچنین در ابتدای دیدارهایش با مراجع عظام تقلید شعار رسانه ملی در دوره جدید را «هویت‌محوری و عدالت‌گستری» عنوان کرد و گفت: صدا و سیما در دوره جدید تمام تلاش خود را برای بازسازی و تقویت هویت ملی دینی و انقلابی به کار خواهد گرفت.

پیمان جبلی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم صدای مردم برای حکومت و بیانگر خدمات نظام اسلامی‌ برای مردم باشیم، توضیح داد: رسانه ملی موظف است از داشته‌های مردم در حوزه‌های مختلف از جمله دین، فرهنگ، اخلاق، اقتدار و وحدت محافظت کند و واسطه‌ای امین میان مردم و دولت باشد.

بازدید از مرکز صداوسیما در قم

پیمان جبلی علاوه بر دیدار با مراجع تقلید از مجموعه‌های مستقر صدا و سیما در شهر قم همچون صدا و سیمای مرکز قم، رادیو معارف، اداره کل پژوهش‌های اسلامی رسانه ملی و دانشکده صداوسیما بازدید کرد.

او در این بازدید به صورت چهره به چهره با کارکنان این مجموعه‌ها گفتگو کرده و از نزدیک با خواسته‌ها و مطالبات آنان آشنا شد.

در این دیدار محمدمهدی‌ رحمتی سرپرست معاونت امور استان‌ها و حسین قرایی مدیرکل روابط عمومی صداوسیما رییس این سازمان را همراهی کردند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000