«حماسه ملبورن» و «ماجرای نیمروز» جمعه از شبکه یک سیما | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۷

«حماسه ملبورن» و «ماجرای نیمروز» جمعه از شبکه یک سیما

دو مستند «حماسه ملبورن» و «ماجرای نیمروز» جمعه 5 آذر از شبکه یک پخش خواهد شد.
به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی شبکه یک، در آستانه هشت آذر سالروز پیروزی تیم ملی فوتبال ایران برابر استرالیا و صعود ایران به جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه، مستند «حماسه ملبورن» روی آنتن می رود.
به گفته محمد حشمتی منش تهیه کننده این مستند، «حماسه ملبورن» با محوریت بازی ایران و استرالیا در ۸ آذر ۱۳۷۶ است اما مستند از شکل گیری و ترویج بازی فوتبال در ایران شروع می شود و تا بعد از بازی ایران و استرالیا و در نهایت شور و شعف اجتماعی و شادی مردم در خیابان ها و استقبال پر شور مردم از فوتبالیست ها را نشان می دهد. در این بازی همچنین اتفاقات و حواشی بازی رفت و برگشت ایران و استرالیا از زبان کارشناسان و برخی فوتبالیست ها روایت می شود.
جواد خیابانی هم که راوی این مستند است دراین باره اظهار داشت: دراین مستند چگونگی حضور ایران در ادوار جام جهانی فوتبال تا اولین حضور درجام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین نمایش داده می شود.
او ادامه داد: در این مستند، حماسه ملبورن از زبان حمید استیلی، مرحوم مهرداد میناوند، خدادادعزیزی، داریوش مصطفوی، رضا شاهرودی، محمد مایلی کهن، مهرداد مسعودی و مهدی پاشازاده روایت شده است و حتی مصاحبه هایی با بازیکنان وقت تیم ملی استرالیا مثل مارک بوسنیچ دروازه بان و تری ونبلز سرمربی استرالیا قرار دارد. مستند «حماسه ملبورن» کاری از گروه تاریخ، فرهنگ و هنر شبکه یک است که جمعه همین هفته ساعت ۱۵ از شبکه یک پخش می شود.
همچنین همزمان با سالگرد شهادت شهید محسن فخری زاده دانشمند هسته ای ایران بدست دستگاه ترور رژیم صهیونیستی، مستند یک ساعته «ماجرای نیمروز»، جمعه روی آنتن شبکه یک می رود.
این مستند روایتی است از بیست سال زندگی شهید فخری زاده در سایه ترور، برای امنیت و رفاه مردم ایران. در این مستند همچنین ویژگی های مدیریتی شهید فخری زاده، تحقیقات و دستاوردهای هسته ای او تا چگونگی شهادت ایشان به تصویر کشیده شده است.
در این مستند که کاری از گروه برنامه ساز ثریا است، با خانواده و همکاران این شهید گفتگو شده است. مستند «ماجرای نیمروز» هم جمعه ساعت ۱۶ و پس از مستند «حماسه ملبورن» به مدت یک ساعت روی آنتن شبکه یک سیما می رود.
انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است