ضرورت تعریف ساختار اجرایی مشترک برای هم‌افزایی و تقویت مجموعه‌های سینمایی | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۵۱
در نشست هم اندیشی روابط عمومی های مراکز سینمایی مطرح شد:

ضرورت تعریف ساختار اجرایی مشترک برای هم‌افزایی و تقویت مجموعه‌های سینمایی

اولین نشست هم اندیشی مدیران روابط عمومی مراکز موسسات سینمایی با حضور مشاور رییس سازمان سینمایی و مدیرکل روابط عمومی سازمان سینمایی کشور برگزار شد.

به گزارش صبا به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، اولین نشست هم اندیشی مدیران روابط عمومی مراکز موسسات سینمایی با حضور مشاور رییس سازمان سینمایی و مدیرکل روابط عمومی سازمان سینمایی کشور با موضوع تبادل نظر و هم افزایی پیرامون راهبردهای جدید سازمان سینمایی و چگونگی برگزاری چهلمین جشنواره فیلم فجر در محل موزه سینما برگزار شد.

یزدان عشیری مشاور رییس سازمان سینمایی با اشاره به اهمیت همفکری همکاران در حوزه های سینمایی گفت: سینمای ایران در کنار بخش های خصوصی مرهون تلاش و پشتکار مجموعه ها و مراکز مشخصی در عرصه ساخت، تولید، پخش و عرضه است. بدیهی است بخش بزرگی از رسالت اطلاع رسانی، فرهنگ سازی و ترویج این محصولات بر دوش همکاران روابط عمومی های این مراکز است.

وی ادامه داد: از این رو با اهتمام و علاقه به همفکری و تبادل نظر در حوزه های مشترک در دوره جدید سازمان سینمایی تلاش می کنیم از طریق این نشست ها و هم فکری ها به شناسایی ظرفیت ها و زمینه های مشترک همکاری برسیم.

مشاور رییس سازمان سینمایی با خوش بینی نسبت به استمرار و تداوم این سلسله نشست ها در طول سال و برگزاری چرخشی آن در مراکز و مجموعه های مختلف خاطر نشان کرد: قطعا، برایند این اقدام، در کنار تقویت دوستی ها، به گسترش تعاملات فیمابین و همکاری های موثرتر منجر می شود.

او سپس، با اشاره به نزدیکی برگزاری جشنواره فیلم فجر به عنوان بزرگترین اتفاق سینمایی سال افزود: فجر ویترینی است که همه کسانی که در طول سال در سینما فعالیت دارند؛ از اهالی رسانه، سینماگران، موسسات مختلف سینمایی و سینماداران به شکلی در برگزاری آن سهیم هستند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان سینمایی بیان کرد: با توجه به تغییر دولت و طرح دیدگاه های تازه، انتظار می رود نوع نگاه به ساختار برگزاری جشنواره فجر هم، متفاوت تر باشد. البته، شاید همه رویکردها و اهداف در آثار جشنواره امسال نمود پیدا نکند اما قطعا شکل، روند اجرا و بحث‌های گفتمانی و تحلیلی جشنواره فرق خواهد داشت.

وی با اشاره به آسیب شناسی دوره های گذشته جشنواره فیلم فجر از طریق هم فکری با اهالی رسانه اضافه کرد: تاکنون از نگاه مدیران روابط عمومی های سینمایی به این موضوع توجه نشده و تبادل نظر در این نشست می تواند به اصلاح روندها بیش تر کمک کند.

مدیر روابط عمومی چهلمین جشنواره فیلم فجر همچنین، از تلاش های مسعود نجفی و همکارانش در دوره های گذشته قدردانی کرد و گفت: قطعا می‌توانیم با استفاده از نقاط قوت و نیازسنجی های جدید به استقبال این رویداد بزرگ فرهنگی برویم.

وی در پایان گفت: می توانیم با هم افزایی و همکاری به راهکارهای اجرایی مشترک برسیم و به یکدیگر کمک کنیم.

در این نشست مدیران روابط عمومی‌های موسسات سینمایی حاضر ضمن تمجید از ابتکار سازمان سینمایی در طراحی این نشست ها، نکات و پیشنهادهایی را برای دوره جدید سازمان سینمایی و همچنین، برگزاری بهتر جشنواره فیلم فجر مطرح کردند.

از جمله این نکات می‌توان به بحث یکپارچگی در سایت جشنواره فیلم فجر، انتشار عکس‌های متنوع و متفاوت از رویدادهای جشنواره برای استفاده رسانه‌ها در طول روزهای برگزاری، پیش بینی سینماهای بیشتر برای انتخاب اصحاب رسانه و منتقدان در کنار سالن رسانه برای رسانه های خبری و پوششی، امکان تماشای برخی فیلم‌ها برای خانواده اهالی رسانه در سایر سینماها، ترویج گفتمان تفاوت محتوایی فیلم‌ها و برنامه های فرهنگی و علمی در طول جشنواره، استفاده از ظرفیت سالن‌های مکمل مانند سالن بنیاد فارابی، حوزه هنری و موزه سینما و … به عنوان سالن‌های مردمی و رسانه ای، نمایش فیلم‌ها برای صنوف و منتقدان در کنار هم با هدف تعامل و گفتگو، فراهم کردن شرایطی برای حضور مدیران فرهنگی بخش‌های مختلف در سالن‌های مشخص شده برای دیدن فیلم‌های جشنواره، اصلاح اشکالات برگزاری نشست‌های خبری و ایجاد فضایی برای بیان نظرات و سلایق مختلف، حضور پر رنگ عوامل فیلم‌ها در کنار مردم و سینماهای مردمی، برگزاری پر رونق جشنواره در استان های سراسر کشور با هدف تمرکززدایی و عدالت فرهنگی و … اشاره کرد.

اولین نشست هم اندیشی مدیران روابط عمومی مجموعه های سینمایی با حضور هادی فیروزمندی مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری، مهرداد معظمی مدیر روابط عمومی سازمان هنری رسانه ای اوج، علی مرادخانی مدیر روابط عمومی باشگاه فیلم سوره، سمیرا افتخاری مدیر روابط عمومی بهمن سبز، میلاد شکرخواه مدیر روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، مسعود مدرسی مدیر روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، نغمه دانش آشتیانی مدیر روابط عمومی موسسه هنر و تجربه، سپیده حیدرآبادی مدیر روابط عمومی موزه سینما، فاطمه پزشکی مسئول هماهنگی روابط عمومی سازمان سینمایی و مرضیه فرزعلیان مسئول هماهنگی کمیته روابط عمومی جشنواره فجر حضور داشتند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است