همراه با یوسا برای آشنایی با خورخه لوئیس بورخس | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۷
معرفی کتاب؛

همراه با یوسا برای آشنایی با خورخه لوئیس بورخس

کتاب «نیم قرن با بورخس» نوشته ماریو بارگاس یوسا با ترجمه سعید متین به همت نشر برج روانه بازار کتاب شده است.

به گزارش خبرنگار ادبیات خبرگزاری صبا، کتاب «نیم قرن با بورخس» نوشته ماریو بارگاس یوسا با ترجمه سعید متین به همت نشر برج به چاپ رسید.

ماریو بارگاس یوسا درباره این کتاب گفته است: «این مجموعه‌‌ شاهدی است بر نیم ‌قرن خوانش نویسنده‌ای که از وقتی نخستین داستان‌ها و مقاله‌هایش را در لیمای دهه‌ پنجاه خواندم، برایم سرچشمه‌ای پایان‌ناپذیر از لذت فکری بوده‌است. بارها آثارش را بازخوانی کرده‌ام، برخلاف دیگر نویسندگانی که نوجوانی‌ام را رقم زدند، هرگز ناامیدم نکرده‌است؛ برعکس، هر خوانش نو، شور و شادی‌ام را نو می‌کند و رازها و ظرافت‌های جدیدی از جهان بورخسی فوق‌العاده بکر در مضمون و فوق‌العاده شفاف و برازنده در بیان، بر من آشکار می‌سازد.»

همچنین در توضیح ناشر از این کتاب نوشته است: «این کتاب رابطه‌ تنگاتنگ و شیفته‌وار یوسا که خودش از بزرگ‌ترین نویسندگان معاصر است با بورخس که عده‌ا‌ی مقام این قله‌ رفیع در ادبیات را تا آنجا ارتقاع داده‌اند که او را مهم‌ترین نویسنده‌ قرن بیستم برشمارند را روایت می‌کند. چه‌بسا صرف همین همنشینی این دو نام برای اینکه کتابی‌ خواندنی باشد، کافی باشد.

همین‌طور، از آنجایی که یوسا در این کتاب لذت مصاحبت با بورخس و آثارش را تمام‌وکمال و با جزئیات توصیف کرده، خواننده‌ کتاب می‌تواند دربخشی از لذت یوسا شریک شود.»

کتاب «نیم قرن با بورخس» در ۱۰۴ صفحه با قیمت ۳۳ هزار تومان منتشر شده است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است