«امیرکبیر در خون» روایتی از ناگفته‌های زندگی صدراعظم ایران است | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۱۰
سجاد باغ شیخی در گفتگو با صبا:

«امیرکبیر در خون» روایتی از ناگفته‌های زندگی صدراعظم ایران است

سجاد باغ شیخی کارگردان مستند «امیر کبیر در خون» درباره روند تولید و محتوای این اثر توضیح داد.

سجاد باغ شیخی کارگردان مستند «امیرکبیر در خون» در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا درباره این فیلم مستند عنوان کرد: مستند «امیرکبیر در خون» یک اثر روایی_ داستانی است که پس از کسب پروانه ساخت از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان با نگاهی نو به زندگی میرزا تقی خان فراهانی مشهور به امیر کبیر صدر اعظم ایران در دوره ناصرالدین شاه قاجار ساخته شده است.

کارگردان مستند «روایت فتح کرونا» در ادامه بیان کرد: میرزا تقی خان فراهانی چهره ای نام آشنا و بزرگ در تاریخ کشور ماست و در بین مردم از احترام خاصی برخوردار است اما متاسفانه آنطور که شایسته است مطالب زیادی درباره این شخصیت ارایه نشده است.

کارگردان مستند «حاج ایمان» اظهار کرد: به نظر من هر چه در مورد امیرکبیر اثر هنری خلق کنیم ، کم است و باز نکته ای نو برای ساخت آثار بعدی وجود دارد و این اثر محصول تلاش و تحقیق و بررسی چندماهِ تیم مستندسازی است.

کارگردان فیلم داستانی «رخ مهتاب» با اشاره به محتوای مستند توضیح داد: در این مستند به شاخصه های مهمی از زندگی امیرکبیر دقت شده و به عنوان مثال نکات قابل تاملی از محل تقریبی دفن و چگونگی انتقال پیکرش به کربلا بیان شده است.

کارگردان مستند «برگی از دفتر تاریخ» گفت: مستند «امیرکبیر در خون» به دسیسه های روس و انگلیس و عوامل داخلی همچون مهدعلیا و میرزا آقاخان نوری و همچنین ارتباط آنها با قتل امیرکبیر می‌پردازد.

کارگردان مستند «راهیان عشق» مطرح کرد: لوکیشن های باغ فین، حمام سلطان امیر احمد، خانه طباطبایی ها، خانه بروجردی هاددر کاشان و کاخ گلستان تهران محل ضبط این مستند است.

او افزود: خسرو معتضد به عنوان راوی و محمد معتمدی خواننده این اثر هستند.

سجاد باغ شیخی در پایان گفت: مستند «امیرکبیر در خون» پس از اکران خصوصی اش در شهر کاشان در روز بزرگداشت امیرکبیر از صدا و سیما پخش خواهد شد.

نگار امیری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است