کتابخانه شخصی شهید بهشتی به کتابخانه ملی اهدا شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۱۹

کتابخانه شخصی شهید بهشتی به کتابخانه ملی اهدا شد

کتابخانه شخصی شهید آیت الله سید محمد حسینی بهشتی برای نگهداری دائمی، حفاظت و صیانت به سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران اهدا شد و به یکی از مخازن اصلی این سازمان انتقال یافت.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، کتابخانه شهید بهشتی شامل ۲ هزار و ۵۸۴ نسخه کتاب فارسی و عربی، ۳۱۵ نسخه کتاب لاتین و ۱۱۵ منبع غیرکتابی چون نشریه و غیره می شود که مجموع آنها با پیگیری های اداره کل فراهم آوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و هماهنگی با خانواده دکتر بهشتی به کتابخانه ملی ایران منتقل شده است.

در میان مجموعه اهدایی کتابخانه شهید بهشتی، تعداد ۵۶ نسخه کتاب نفیس چاپ سنگی بازیابی شد و این منابع نفیس در مخازن اهدای سازمان به صورت مجزا نگهداری می شود. همچنین ۲۲ نسخه کتاب از میان این منابع اهدایی با دست خط شهید آیت الله بهشتی یادداشت نویسی و حاشیه نویسی شده است و این مجموعه به صورت مجزا و به عنوان مجموعه ای ویژه در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران نگهداری می شود.

فرناز محمدی معاون اداره کل فراهم آوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران آمادگی دارد مجموعه های منابع و کتابخانه های شخصی افراد نامی، نخبگان و غیره را برای نگهداری دائمی دریافت کند.

به گفته محمدی، بسیاری از منابعی که در اختیار افراد در کتابخانه های شخصی و منازل است به منظور جلوگیری از آسیب در طولانی مدت به فراخور ویژگی هایی که دارند، نیازمند نگهداری در شرایط استاندارد است که این امکان در منازل و کتابخانه های شخصی افراد فراهم نیست و یا هزینه های زیادی را به همراه دارد، بر همین اساس افراد می توانند نگهداری کتاب و منابع خود را به این سازمان واگذار کنند.

او در پایان خاطرنشان کرد: بسیاری از منابع که در اختیار افراد در کتابخانه های شخصی و منازل است به منظور جلوگیری از آسیب در دراز مدت و به فراخور ویژگی هایی که دارند نیاز به نگهداری در شرایط استاندارد دارند که این امکان در منازل و کتابخانه های شخصی فراهم نیست و یا هزینه های زیادی به همراه دارد، بر همین اساس افراد می توانند نگهداری کتاب و منابع خود را به این سازمان واگذار کنند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است