طیبه عزت‌اللهی‌نژاد دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس شد

به گزارش صبا، سرپرست معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی طیبه عزت اللهی نژاد را به عنوان دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس منصوب کرد.

محمود شالویی سرپرست معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس کارگروه ساماندهی مد و لباس در حکم عزت اللهی نژاد نوشته است: «با عنایت به تجارب کاری و سوابق ارزشمند علمی و نظر به شناخت از توانایی، تعهد و روحیه انقلابی‌تان و به استناد تبصره (4) ماده (1) آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی مد و لباس، به موجب این حکم به عنوان «دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس» منصوب می‌شوید.»

رویکردهای این انتصاب بدین صورت اعلام شده است:

برنامه ­ریزی و تلاش در جهت تقویت فرهنگ و معرفی هرچه بهتر هویت ایرانی – اسلامی با استفاده از ظرفیت تولید کنندگان و طراحان داخلی پوشاک

همکاری و همفکری با سایر اعضای کارگروه در جهت ترغیب و تشویق عموم مردم به ویژه جوانان به استفاده از پوشاک وطنی با الگوهای بومی

ساماندهی فرهنگی – هنری طراحان پارچه و لباس کشور در قالب حمایت از ساختار مناسب از جمله تشکیل خانه طراحان پارچه و لباس ایران

سرپرست معاونت امور هنری همچنین با اهدای لوحی از خدمات مریم پورشهابی دبیر سابق کارگروه ساماندهی مد و لباس قدردانی کرد.

محمود شالویی در تکریم و معارفه دبیران سابق و فعلی کارگروه ساماندهی مد و لباس گفت: تلاش های بسیاری در حوزه مد و لباس در کارگروه انجام شده و رویدادها و جشنواره هایی برگزار شده است اما فعالیت های این حوزه به جشنواره محدود نیست. در کارگروه ساماندهی مد و لباس تحول و نگاه علمی مورد توجه است و ضرورت دارد تعامل با تشکل ها و اصناف و نهادهای مرتبط و انگیزه های استان ها برای برنامه ریزی و فعالیت در این حوزه تقویت شود.

مریم پورشهابی در ادامه اظهار کرد: در این دوره تلاش شد که با همکاری و تعامل با تشکل ها و اصناف و همچنین استان ها برنامه های حوزه مد و لباس در حیطه وظایف کارگروه به شکل مناسب انجام شود و از تعامل و همکاری آنها و همکاران انجمن قدردانی می کنم.

طیبه عزت اللهی نژاد در ادامه مراسم بیان کرد: در حوزه زیبایی شناسی بومی فعالیت می کنم و بر مبحث خودتزیینی که چندان به آن توجه نشده است، تمرکز دارم. هیچ کاری به نحو مطلوب انجام نمی شود مگر با همکاری و عشق به وطن و امیدوارم تمام سرزمین ایران در حوزه پوشش نقش داشته باشد. این ظرفیتی است که باعث شده است ایران خود را از دیگر جوامع متمایز کند و امیدوارم با همکاری گامی کوچک برای این سرزمین بزرگ برداریم.

طیبه عزت اللهی نژاد متولد 1357 دارای دکتری پژوهش هنر از دانشگاه الزهرا و عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات است و تاکنون مقالات و کتاب های متعددی از او منتشر شده که کتاب «خودتزیینی زنان ترکمن؛ درآمدی بر انسان شناسی زیبایی شناسی» از جمله آثار عزت اللهی نژاد است.

انتهای پیام/