کارشناس سئو کیست / چه مهارت هایی باید کارشناس بهینه سازی داشته باشد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۲۲

کارشناس سئو کیست / چه مهارت هایی باید کارشناس بهینه سازی داشته باشد

سئو کار شخصی است که با درگیر نمودن موتور جستجوی گوگل باعث بالا بردن رتبه ای سایت می شود.

به گزارش واحد بازرگانی صبا، سئو یا همان بهینه سازی موتور جستجو از شغل های جدیدی میباشد که تقریباً عمری کمتر از بیست سال دارد. ولیکن با این وجود در این مدت کم توانسته جایگاه خوبی در میان کسب و کار های  اینترنتی بدست آورد و در این راه ارزش و اهمیت زیادی کسب نماید. به طوری که این روز ها رمز موفقیت شرکت ها و مؤسسات داشتن یک سایت بهینه شده به وسیله ای سئو میباشد. از اینرو بیشتر شرکت ها و کسب و کارها به دنبال خدمات سئو توسط کارشناس سئو ماهر و متخصص هستند تا به این طریق سایت خود را در رتبه ای اول جستجوی گوگل قرار دهند.

کارشناس سئو به چه کسی گفته میشود؟

در این روزها که بیشتر مشاغل و کسب و کارها به سمت آنلاین کشیده شده اند. همین موضوع سبب ایجاد رقابت در بین آنها گردیده است تا بتوانند به وسیله ای سئو جایگاه بهتری در موتور جستجو نظیر: گوگل، یاهو به دست آورند. تا به این طریق فروش خود را افزایش دهند و سبب موفقیت در کسب و کار خود شوند.

کارشناس سئو یا همان متخصص سئو که با نام سئو کار نیز شناخته میشوند. شخصی است که با بهبود سایت و درگیر نمودن موتور جستجوی گوگل باعث بهتر شدن تجربه ای کاربری و بالا بردن رتبه ای سایت در موتور های جستجو نظیر گوگل، یاهو و …. میشوند.

به بیان دیگر سئو کار به کسی گفته میشود که راه های بالا بردن ترافیک از موتور های جستجو مانند گوگل را بداند. به عبارت دیگر به دست آوردن جایگاه بهتر در موتور جستجوی و رسیدن به صفحه اول گوگل یکی از وظایف کارشناس سئو میباشد.

با توجه به مطالب بالا به اهمیت زیاد این موضوع پی میبریم و این نتیجه برای ما حاصل میشود که هر شرکت یا مؤسسه ای در هر زمینه ای فعالیتی به یک کارشناس سئو خِبره نیازمند است. از اینرو یک شغل بسیار خوب به حساب آمده که پتانسیل زیادی برای رشد دارد.

مهارت های مورد نیاز کارشناس سئو؛

داشتن تسلط کافی به موتور های جستجوی گوگل و همچنین روش راندمان آنها.

داشتن قابلیت شناسایی کلمات کلیدی با ارزش به وسیله ای ابزار های مختلف.

داشتن مهارت نوشتاری بالا.

داشتن قابلیت ساخت و به وجود آوردن لینک در صفحات کلیدی.

آشنایی با  HTML(نشان دادن محتوا در ساختار های از قبل معین شده)

آشنایی با تولید محتوا های از قبیل: ویدیو، عکس و ….

وظایف و مسئولیت کارشناس سئو؛

شخصی که در زمینه ای سئو فعالیت دارد مهم ترین وظیفه ای وی قرار دادن سایت در بهترین جایگاه موتور های جستجو و یا توسعه ای جایگاه سایت در موتور های جستجو و همچنین به وجود آوردن محتوای سئوپسند میباشد. برای حصول این هدف میتواند از راه های گوناگونی استفاده نماید. که میتوان همه ای این راه ها را میتوان از وظایف و مسئولیت های کارشناس سئو دانست.

از یک سئو کار خِبره این انتظار میرود که  در قواعد فارسی و نگارشی مهارت کافی داشته باشد.

 

تعدادی از مسئولیت های یک کارشناس سئو را در زیر بیان نموده ایم.

وارسی و البته تحلیل کاربران سایت.

فراهم سازی گزارش ها و آمار های مرتبط با چگونگی وضعیت سایت.

پیدا نمودن کلمات کلیدی پر کاربرد برای افزایش ترافیک موتور جستجو.

پیدا نمودن مشکلات سایت و دادن راهکار مناسب برای حل آن مشکل.

وارسی رقبا و سپس دادن راه حل برای کسب جایگاه بهتر.

توسعه و بهبود محتوا های قبلی سایت.

موارد ذکر شده تنها تعدادی از مسئولیت یک کارشناس سئو میباشد.

شما برای استخدام تحت عنوان یک کارشناس سئو نیازمند یادگیری مهارت های از قبیل توانایی تجزیه و تحلیل، آشنایی اولیه با زبان های برنامه نویس و مواردی از این قبیل میباشید.

نکات پایانی؛

سئو یا بهینه سازی سایت از بخش های وسیع دیجیتال مارکتینگ میباشد. کسب و کار نو پا و جدید به حساب میاید. که به طور مداوم در حال گسترش و توسعه و البته تغییر میباشد. اشخاص یا شرکت ها و مؤسساتی که میخواهند کسب و کار خود بهتر دیده شود. همچنین باعث رونق کسب و کار خود شوند. به یک کارشناس سئو نیاز دارند که با درگیر نمودن موتور جستجوی گوگل و انجام تعدادی از کار ها سبب بالا رفتن جایگاه سایت آنها در موتور جستجو شوند. و از این طریق باعث افزایش سود و البته دیده شدن کسب و کار آنها شوند.

 

 

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000