درگذشت دو هنرمندِ طراح شناخته‌شده دنیا | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۸

درگذشت دو هنرمندِ طراح شناخته‌شده دنیا

دو هنرمند طراح ژاپنی و آلمانی که در عرصه های سینما و تبلیغات شهرتی جهانی داشتند، در این هفته از دنیا رفتند.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از هالیوود ریپورتر، روز یکشنبه ۲۱ نوامبر رسانه های کشور ژاپن اعلام کردند، اِمی وادا طراح لباس اهل این کشور که برای فیلم «آشوب» اثر مشهور آکیرا کوروساوا جایزه اسکار بهترین طراحی لباس را دریافت کرده بود، روز ۱۳ نوامبر در ۸۴ سالگی درگذشت.

وادا  بیشتر شهرت خود را مدیون طراحی لباس شخصیت های سامورایی فیلم «آشوب» بود. فیلم «آشوب» محصول ۱۹۸۵ ساخته کوروساوا است که اقتباسی از «مکبث» شکسپیر است.

اِمی وادا در مراسم اسکار آن سال وقتی هنگام دریافت جایزه، مجسمه اسکار را در دست گرفت، گفت: این آدمک به لباس هایی که من طراحی می کنم، نیاز ندارد.

این هنرمند ژاپنی با فیلمسازان مشهور دیگری چون ناگیسا اوشیما و ژانگ ییمو نیز همکاری کرده بود.

در خبری دیگر، پیتر ماسفلدت هنرمند طراح گرافیک آلمانی نیز روز گذشته ۲۱ نوامبر در ۸۳ سالگی درگذشت. ماسفلدت در سال ۱۹۳۸ در برلین به دنیا آمد. او درسال ۱۹۶۲به شهر گوایاکیل در ساحل غرب کشور اکوادور رفت و در آنجا ساکن شد. ماسفلدت در اکوادور در کنار استادی دانشگاه در زمینه صنعت تبلیغات در آن کشور نقش مهمی ایفا کرد.

این هنرمند که از دهه ۶۰ در اکوادور به تدریس طراحی گرافیک در دانشگاه های این کشور نیز می پرداخت، در دهه ۸۰ میلادی ملیت اکوادوری را دریافت کرد.

خبر درگذشت ماسفلدت، موجب ناراحتی و اندوه در بین علاقه مندان به حوزه تبلیغات هنری شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است