فیلمنامه «آخرین فرمان» آماده ساخت است/ منتظر حمایت دولتی هستم | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۰
حجت‌الله سیفی با صبا مطرح کرد:

فیلمنامه «آخرین فرمان» آماده ساخت است/ منتظر حمایت دولتی هستم

حجت‌الله سیفی فیلمنامه‌ای با عنوان «آخرین فرمان» و درباره پیامبر اسلام نگارش کرده است که منتظر حمایت دولتی برای ساخت آن است.

حجت‌الله سیفی کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا اظهار کرد: فیلمنامه‌ای با عنوان «آخرین فرمان» درباره اتفاقات سال هفتم هجری نوشته‌ام که محور داستان این فیلمنامه، حضرت رسول (ص) است. در این کار تلاش کردم گوشه‌ای از مهربانی پیامبر اسلام را به تصویر بکشم.

وی افزود: درضمن به واسطه این سناریوها تلاش کردم نحوه گسترش اسلام بین مردم را نشان دهم. این فیلم می‌خواهد بگوید که دین اسلام به واسطه صلح و دوستی بین مردم رواج پیدا کرده است. قصه این اثر کارکرد امروزی نیز دارد چون به واسطه برخی حاشیه‌سازی‌ها، تبلیغات نادرستی پیرامون اسلام صورت گرفته است که این فیلم به نوعی به شبهات مطرح شده، پاسخ می‌دهد.

کارگردان فیلم «بچه‌های جسور» خاطرنشان کرد: فیلمنامه این کار کامل است و منتظرم تا یک نهاد دولتی از ساخت آن حمایت کند، البته اگر نگاه مدیران دور از رانت و مناسبات خاص باشد، این کار به خط تولید خواهد رسید، در غیر این صورت مانند بسیاری از طرح‌های دیگر در بایگانی باقی خواهد ماند.

او اعلام کرد: فیلمنامه دیگری هم در دست نگارش دارم که اکنون مراحل تحقیقی آن در حال انجام است و در این کار به پیامبرهای دروغین صدر اسلام اشاره خواهد شد. همچنین درصدد هستم تا فیلمنامه‌ای سینمایی درباره صفیه یکی از همسران پیامبر، بنویسم. دلیل نگارش این متون سینمایی این است که وظیفه خود می دانم در این رابطه فعالیت کنم، همچنین خود را مسئول می‌دانم که که اگر قادرم قدمی در جهت دین اسلام بردارم، این کار را انجام دهم اما اینکه آیا از ساخت اثرم حمایت می‌شود یا نه، پاسخگویی آن برعهده مدیران است.

کارگردان فیلم «به خاطر خواهرم» در پایان تاکید کرد: درباره تهاجم فرهنگی زیاد می‌شنویم اما معتقدم بخشی از تهاجم فرهنگی را خود ما مرتکب شده‌ایم، چون اگر بتوانیم در تمامی عرصه‌های فرهنگی مُبلغ ارزش های اسلامی و ایرانی باشیم، دیگر هیچ هجمه خارجی نمی‌تواند فرهنگ این سرزمین را تحت تاثیر خود قرار دهد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است