مروری بر برترین‌های جشنواره مستند لیسبون در سینماحقیقت

به گزارش صبا به نقل از ارتباطات و اطلاع‌رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، برترین فیلم‌های جشنواره مستند لیسبون در بخش «آینه یک جشنواره» پانزدهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت نمایش داده می‌شوند.

«آینه یک جشنواره» عنوان یکی از بخش‌های جنبی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت است که امسال به نمایش آثار برتر جشنواره مستند لیسبون اختصاص یافته است. در این بخش چهار مستند «خاستگاه» به کارگردانی پدرو فیلیپ مارکز، «رودخانه پرپیچ و خم» ساخته ماریو ولوسو، «زمین» به کارگردانی هیروتسو سوزوکی – روزانا تورس و «انسان جاودان» ساخته خاویر بالیدو والدیویا نمایش داده خواهند شد.

جشنواره لیسبون یکی از اصلی‌ترین جشنواره‌های فیلم در پرتغال است که هر ساله در اواخر ماه اکتبر برگزار می‌شود و در این جشنواره مجموعه‌ای از بهترین مستندهای جدید دنیا به نمایش در می‌آیند.

این جشنواره یکی از هفت جشنواره مستند و خلاق اروپایی در کنار جشنواره‌های مستند مهم شامل لایپزیک، هات داکس، مارسی، جیهلاوا، میلینیوم و ویزیون دو رئل است که عضو Doc Alliance شده و هدف از این مشارکت پیشرفت ژانر مستند، حمایت از تنوع آن و ترویج فیلم های مستند خلاقانه با کیفیت است.

پانزدهمین جشنواره سینماحقیقت از 18 تا 25 آذرماه با دبیری محمد حمیدی مقدم برگزار می‌شود.

انتهای پیام/