بررسی ترجمه و ترجمه‌شناسی مهدی سحابی در موزه هنرهای معاصر تهران | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۴۷

بررسی ترجمه و ترجمه‌شناسی مهدی سحابی در موزه هنرهای معاصر تهران

دومین نشست تخصصی بررسی و نقد آثار نمایشگاه مروری بر آثار مهدی سحابی 2 آذر ماه در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می شود.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران، دومین نشست تخصصی نمایشگاه مروری بر آثار مهدی سحابی با عنوان «ترجمه و ترجمه شناسی» ساعت ۱۶ تا ۱۸ روز سه شنبه ۲ آذرماه در کتابخانه موزه هنرهای معاصر تهران به صورت حضوری و آنلاین با دبیری سهراب احمدی برگزار می شود.

بخش نخست نشست با عنوان «ترجمه سحابی از پروست و نظریه‌های ترجمه شناسی» با سخنرانی مهرگان نظامی‌زاده دکترای زبان و ادبیات فرانسه و عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی، ساعت ۱۶ تا ۱۶:۴۵ برگزار می شود و در بخش دوم مرضیه اطهاری نیک عزم دکترای نشانه – معناشناسی و زبان شناسی و عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی با عنوان «تحلیل دو ترجمه از مهدی سحابی: سرخ و سیاه و مادام بوواری بر اساس آرای نظری اُمبرتواکو)» ساعت ۱۷ تا ۱۷:۴۵ سخنرانی می کند.

علاقه مندان می توانند برای شرکت در این نشست در کتابخانه موزه هنرهای معاصر تهران حضور یابند یا به صورت آنلاین نشست را در زوم به نسانی  https://zoom.us/j/9610722839?pwd=eXNzRDVLc2hOaEFnU0JXams2MGRVdz09 تماشا کنند.

نمایشگاه مروری بر آثار مهدی سحابی از ۱۱ آبان ماه در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شده است و تا ۲۸ آذرماه ادامه دارد. مژده طباطبایی، کیوریتور هنری و سهراب احمدی کیوریتور بخش ادبی این نمایشگاه هستند.

انتهای پیام

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است