غرفه مستند در موزه سینما باید شامل همه مستندسازان بشود/ دیدارها ادامه دارد

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند، هیات مدیره و کارگروه رفاه انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند با محمد خزاعی معاون وزیر و رییس سازمان سینمایی دیدار و گفتگو کردند.

رییس سازمان سینمایی در ابتدای این دیدار درباره مساله بیمه بیکاری مستندسازان گفت: بیمه مستندسازان موضوع مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد زیرا مستندسازان پیشکسوت زیادی داریم که در طول سال‌های گذشته آثار درخشانی تولید کرده‌اند و باید مورد حمایت قرار گیرند.

محمد خزاعی با اشاره به حضور بخش مستند در جشنواره فیلم فجر، افزود: امسال متولی مستند در جشنواره فیلم فجر، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است که با همراهی و همکاری می‌توانید موارد پیشنهادی خود در جشنواره را با دبیر جشنواره مطرح کنید.

وی درباره تشکیل اتاق مستند در موزه سینما بیان کرد: ایجاد غرفه مستند در موزه سینما بسیار خوب است اما باید توجه داشته باشید که این اتاق شامل همه مستندسازها شود و تنها مختص عده خاصی نباشد.

خزاعی خاطرنشان کرد: درباره مصوبه هیات دولت برای مستندسازی پروژهای ملی توجه داشته باشید که اگر دولت با مستندسازان همراه باشد برای ساخت فیلم مستند، مستندساز کم می‌آورید.

از سوی دیگر، رییس سازمان سینمایی در مورد افزایش برآورد تولید فیلم‌های مستند در مرکز گسترش و پیگیری بحث اکران فیلم‌های مستند نیز قول همکاری داد.

در ادامه این دیدار بابک بهداد رییس انجمن درباره فعالیت‌های صنفی و فرهنگی انجمن مواردی همچون معیشت مستندسازان، امنیت شغلی و مسائل فرهنگی را مطرح کرد.

مصوبه هیات دولت درباره مستندسازی پروژهای ملی، افزایش برآورد تولید فیلم‌های مستند در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، اکران فیلم‌های مستند، حضور فیلم‌های مستند در جشنواره فیلم فجر، جشنواره سینما حقیقت، اتاق مستند موزه ‌سینما، بیمه بیکاری مستندسازان و خانه‌های مستند از جمله مواردی بود که توسط حاضران در جلسه مورد بررسی قرار گرفت و محمد حمیدی مقدم مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی درباره آن توضیحاتی ارائه کرد.

حمیدی مقدم همچنین درباره قراردادهایی که تاکنون منعقد شده است، افزایش قراردادها، همکاری مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی با انجمن صنفی کارگردانان مستند، جشنواره سینما حقیقت و خانه‌های مستند مواردی را بیان کرد.

در نهایت مقرر شد که این دیدارها و نشست‌ها با هیات مدیره انجمن صنفی، در هر فصل یک بار، با حضور مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و رییس سازمان سینمایی برگزار شود.

در این دیدار افرادی همچون بابک بهداد، شهرام درخشان، حسن نقاشی، هادی آفریده، رضا عاطفی، همچنین دو نفر از اعضای کارگروه رفاه انجمن ازجمله شراره عطاری و جواد وطنی و محمد حمیدی‌مقدم مدیرعامل مرکز گسترش و سینمای مستند و تجربی، یزدان عشیری مشاور رییس سازمان سینمایی و مدیرکل روابط عمومی سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری حضور داشتند.

انتهای پیام/