هنرمند ما را به جهان «حاضر غایب» پر از نور و امید دعوت می‌کند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۳۹

هنرمند ما را به جهان «حاضر غایب» پر از نور و امید دعوت می‌کند

نمایشگاه انفرادی ساغر پزشکیان به نام «حضور غایب» تا 12 آذر ماه در گالری این/جا برپا است.

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری صبا، نمایشگاه انفرادی نقاشی ساغر پزشکیان به نام «حضور غایب» جمعه ۲۸ آبان ماه در گالری این/جا افتتاح شد و تا ۱۲ آذر ماه ادامه دارد.

ساغر پزشکیان در بیانیه این نمایشگاه نوشته است: «حضورِ غایب

ساحتِ حضورِ غایب انسان و حضور محسوس اشیا و ادغام آن با عنصر خیال، من را به ضمیر ناخودآگاهی رهنمون می‌­شود که با خاطره­‌ای مشترک با مردم سرزمینم پیوند می‌­دهد. پرواز خیال در نیست‌­ها و یافتن حقیقتی عریان، نقشی که توانایی رسیدن من را به عالم واقعیت میسر می‌­سازد. غایبینی که حضورشان در جای جایِ یک اثر، پررنگ‌­تر از وجود حصولی است و نقش‌­شان تأثیرگذارتر از درک شهودی ما و دیدن متعارف فاقد بازپدیدآوردن حقیقت وجودی­‌شان.

تمرکز بر سکوت و تضاد قرینه واقعیت ملموس و ضمیر ناخودآگاه، جوهر متفاوت هر تصویر را آشکار می­‌کند و توانایی عملکردی متفاوت از آنچه که فقط می­‌بینیم را می‌­دهد و با گذر از آن به فضایی گنگ ولی آشناتر از واقعیت و نزدیک‌­تر از ما به خودمان حاصل می‌­شود. حس قائده­ بازی را تغییر می دهد و انتخاب تصویر در اتحاد یا تضاد با سطح تصویر ایده­‌آل را فرو می‌­ریزد و آن لحظه را واقعی‌­تر از واقعیت، نمایان می‌­کند.

من شما را از ورای درها و پنجره­‌ها دعوت به عالمی می­‌کنم که نور جایگزین تاریکی و امید جایگزین تیرگی ‌خستگی ناشی از امیدهای به ثمر نرسیده است.

جهان من دستیابی به نوری است که عاقبت جهان است.

ساغر پزشکیان

آبان ۱۴۰۰»

علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۳ تا ۱۹ با مراجعه به گالری این/جا به نشانی تهران، ﺧﯾﺎﺑﺎن کریمخان‌زند، خیابان میرزای‌شیرازی، شماره ۹۵ از این نمایشگاه دیدن کنند.

در ادامه چند نمونه از آثار این نمایشگاه را مشاهده می‌کنیم:

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است