ژکوندهای هنرمند ایتالیایی در تهران به نمایش در می‌آید

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری صبا، نمایشگاه آثار جانی فورنارزیو به نام «ژکوند» امروز جمعه 28 آبان ماه در گالری ویستا افتتاح می‌شود و تا 8 آذر ماه ادامه دارد.

در بیانیه این نمایشگاه آمده است: «جانی فورنارِزیو هنرمند و چاپگر سرشناس ایتالیایی است که از سال 1978 تا به امروز فعالیت‌های مستمری در زمینه هنر داشته است. او در جريان هنر مدرن ايتاليا به ویژه در زمینه‌ جريان پاپ‌آرت، تولیدات هنری بسیاری داشته و منتقدان مهمی نیز از جمله فُرتوناتو دَمیکو در مورد او و فعالیت‌هایش به نقد پرداخته‌اند.

او از ابتدای فعالیتش، با تاسیس انتشارات و استودیوی هنر فورنارزیو در تورین بسيارى از هنرمندان کشورش را نیز مورد حمايت خود قرار داد که در این میان نام هنرمندانی همچون الیگیِرو بوئِتی، فرانکو موناری، امیلیو وِدووا، اَلدو موندینو، آنتونیو پِدرِتی و دَنیِله فیسورِه یافت می‌شود.

نمایشگاه حاضر متشکل از مجموعه ژکوندها و ویتروویو (طراحی انسان و نسبت‌های طلاییش از شناخته شده ترین هنرمندان ایتالیایی لئوناردو داوینچی) است که به روش های جذاب و متنوعی توسط این هنرمند تولید شده است.

این آثار اقتباسی درعین حال به تاریخ هنر ایتالیا اشاره می کند و به برداشت های مختلف هنرمند نیز تاکید می کند.»

علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه به جز شنبه‌ها با از ساعت 16 تا 19 به گالری ویستا به نشانی تهران، خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه دوازدهم، پلاک 11 مراجعه کنند.

انتهای پیام/