نمایش آثار زنده‌یاد مهرزمان فخار منفرد در برج آزادی | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۹

نمایش آثار زنده‌یاد مهرزمان فخار منفرد در برج آزادی

نمایشگاه آثار زنده‌یاد مهرزمان فخارمنفرد در نگارخانه آسمان برج آزادی افتتاح شد.

به گزارش صبا به نقل از  روابط عمومی برج آزادی، در افتتاحیه نمایشگاه آثار زنده یاد فخار منفرد در نگارخانه آسمان برج آزادی هادی مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی، مهدی افضلی مدیرعامل بنیاد رودکی، سید عباس عظیمی رییس مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی، شاهین مسلم فرزند استاد فخار منفرد و جمعی از هنرمندان پیشکسوت حضور داشتند.

افضلی مدیرعامل بنیاد رودکی در این رویداد درباره فخار منفرد گفت: صحبت از شخصیتی است که فرهیختگی او بر کسی پوشیده نیست ایشان در قلب‌های  هنرمندان پیشکسوت جای داشت.

وی افزود: فخار منفرد را می توانیم نماد شخصیت زن فرهیخته ایرانی معرفی کنیم که دو بال پرواز داشت یکی پشتکار، جدیت و اهتمام که با وجود این سن همچنان مشغول کار کردن در منزل بودند و با ذوق هم این کار را انجام می دادند. نکته دیگر درباره ایشان بحث معرفتی است که از ابتدا به یک خودسازی رسیده بودند اخلاق را رعایت می‌کردند و هر جا می‌رفتند به نیکی از ایشان یاد می‌شد جمع این دو را می‌توان ویژگی برجسته ایشان دانست.

هادی مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی نیز در سخنانی کوتاه یاد و خاطره این هنرمند را گرامی داشت و عنوان کرد: ایشان تا آخرین لحظات هم دغدغه آثار خود را از جنبه هنری داشتند.

سید عباس عظیمی رییس مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی نیز در سخنانی درباره فخار منفرد گفت: فقدان این بانوی هنرمند و هنرآفرین که همواره در دنیای هنر پر تلاش بود هنوز در باور تک تک ما نیست. ایشان مناعت طبع عجیبی داشت و همیشه دغدغه اهالی هنر را داشت به هنرش عشق می ورزید و همیشه دغدغه‌مند حفظ و پاسداشت هنر اصیل ایرانی بود و از اینکه ذائقه‌ها در این خصوص تنزل پیدا کرده گلایه‌مند بود.

رییس برج آزادی عنوان کرد: باعث افتخار مجموعه ما است که متاسفانه علیرغم اینکه از وجود خود ایشان محروم هستیم، میزبانی آثار گران‌بهای این هنرمند مخصوصا تابلوی معراجش و گل و مرغش که میراث آن زنده‌یاد می‌باشد را به عهده داریم. امیدوارم شرایطی فراهم شود که کتاب آثار ایشان در اولین فرصت چاپ و منتشر شود.

شاهین مسلم فرزند استاد فخار منفرد نیز درسخنانی از برگزاری این نمایشگاه ابراز خرسندی کرد.

صفا آقاجانی، عباس مشهدی‌زاده، داوود رواسانی، حسین پرستار، عارفی، علی قلم‌سیاه، غلامحسین زمردی، افشین بختیار، محمد طریقتی، محمد نگینی، سید جواد زیتونی، محمدعلی جدیدالاسلام و احسان حاجی‌پور، نویسنده و کارگردان عضو هیئت مدیره و دبیر انجمن صنفی سراسری کارگردانان تئاتر ایران از جمله هنرمندان حاضر در این مراسم بودند.

استاد مهرزمان فخارمنفرد متولد سال ۱۳۳۲ در شهر ری دارای مدرک درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در رشته گل و مرغ روز جمعه ۸ مرداد ۱۴۰۰ در اثر ابتلا به کرونا دار فانی را وداع گفت.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    116/456/613/000
  • بی‌بدن
    29/124/595/500
  • سال گربه
    22/990/893/000
  • مست عشق
    4/495/025/000
  • آپاراتچی
    4/490/425/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    3/740/683/000
  • پرویزخان
    3/334/649/500
  • نوروز
    3/241/621/000
  • آسمان غرب
    3/219/361/000