«پیکر مسیح» نماینده لهستان در اسکار ۲۰۲۰ شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۱۰

«پیکر مسیح» نماینده لهستان در اسکار ۲۰۲۰ شد

سینماگران لهستانی آخرین فیلم ین کوماسا را برای کسب جایزه بهترین فیلم خارجی اسکار سال آینده میلادی انتخاب کردند.

به گزارش صبا به نقل از هالیوودریپورتر، لهستان درام مذهبی «پیکر مسیح» به کارگردانی ین کوماسا را به عنوان نماینده سینمای خود برای رقابت در بخش بهترین فیلم خارجی مراسم اسکار ۲۰۲۰ برگزید.

«پیکر مسیح» مانند فیلم‌های قبلی کوماسا همچون «اتاق خودکشی» و «ورشو ۱۹۴۴» از پرداختن به موضوعات جنجال برانگیز ابایی ندارد. موضوع فیلم درباره داستان واقعی خلافکاری است که از بعد از آزادی از زندان خود را به عنوان یک کشیش جا می‌زند و طی ماجراهایی مفاهیمی چون ذات باورهای مذهبی، قدرت و مردانگی را به چالش می‌کشد.

اگر چه «پیکر مسیح» در زمان اکران خود از دید برخی مخاطبان غربی کمی کند و سنگین ارزیابی شد، اما دیوید رونی،‌ منتقد هالیوودریپورتر آن را اثری اصیل و گیرا قلمداد کرد.

این فیلم اولین بار در دوره آخر فستیوال بین‌المللی فیلم ونیز ایتالیا اکران شد و موفق شد ۲ جایزه «Europa Cinemas Label» و «Edipo Re» را از آن خود کند.

«پیکر مسیح» همچنین در جشنواره فیلم تورنتو نیز به نمایش درآمد و اکران عمومی آن در لهستان قرار است از ۱۱ اکتبر آغاز شود.

لهستان از زمان اولین حضور خود در اسکار با فیلم «چاقو در آب» ساخته رومن پولانسکی، حضوری جدی و پیگیر در این مراسم داشته و تاکنون در دوره‌های مختلف آن، ۱۰ بار نامزد و در سال ۲۰۱۴ با فیلم «ایدا» به کارگردانی پاوو پاولیکوفسکی، برنده جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی شده است.

نود و دومین دوره مراسم اسکار، نهم فوریه ۲۰۲۰ برگزار می‌شود.

اشکان مزیدی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است