بزرگترین پاداش این نمایش بازگشایی کارخانه قند ورامین بود | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۷
لیلی عاج در گفت و گو با «صبا»:

بزرگترین پاداش این نمایش بازگشایی کارخانه قند ورامین بود

«بزرگترین پاداشی که از این نمایش به ما رسید، بازگشایی کارخانه قند ورامین بود که فرماندار ورامین قول داده بودند.»

به گزارش «صبا»؛ لیلی عاج کارگردان نمایش «قند خون» که دومین نشان مسئولیت اجتماعی از هفدهمین جشن سالیانه منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر دریافت کرد در گفت و گو با «صبا» اظهار داشت: نمایش «قند خون» موضوع اجتماعی و انتقادی دارد و درمورد زندگی کارگران کارخانه قند ورامین است. ما  در صحنه خانواده کارگری را داشتیم وزندگی آن‌ها را پس از بسته شدن کارخانه و مشکلاتی که در پی آن اتفاق افتاده بود را روایت می‌کند. درحقیقت خانواده نهاد کوچکی است که مشکلات آن به جامعه هم سرایت می‌کند و مشکل را بزرگتر از همیشه می‌کند.

لیلی عاج درباره خوشحالی خود از این جایزه گفت: من این موفقیت را مدیون تیم پرتلاش و درجه یک هستم. ما در اجراهایی که شهریور و مهر داشتیم تلاش کردیم کارگران کارخانه قند را دعوت کنیم تا نمایش روی صحنه را ببینند. بزرگترین پاداشی که از این نمایش به ما رسید، بازگشایی کارخانه قند ورامین بود که فرماندار ورامین قول داده بودند.
وی در ادامه توضیح داد: از این پس مسئولیت ما بیشتر از قبل می‌شود و موضوعات اجتماعی و رویکردهای آن بسیار دراماتیک هستند و در واقع ایده بسیار زیادی برای نوشتن به ما می‌دهد و باید وسواس و توجه بیشتری داشته باشیم.
وی در پایان از نمایش جدید خود برای جشنواره تئاتر فجر گفت: نمایش «سالی که دو بار پاییز شد» با بازی الهام شعبانی،امین میری، ارسطو خوش رزم،محمد نادری در بخش نمایشنامه‌نویسی جزء هفت کار کاندید شده انتخاب شده است و محوریت مشکلات معیشتی کشاورزها و واردات بی‌رویه برنج است.
نسترن معصوم‌پور

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است