تخفیف‌های قابل توجه در کتابفروشی‌ها/ تصویب سرانه فرهنگی از برنامه‌های مجلس است | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۵
در «به وقت ایران» مطرح شد:

تخفیف‌های قابل توجه در کتابفروشی‌ها/ تصویب سرانه فرهنگی از برنامه‌های مجلس است

برنامه زنده «به وقت ایران» از شبکه آموزش سیما در روز سه شنبه 25 آبان به مناسبت هفته کتاب به موضوع کتاب و کتابخوانی اختصاص داشت. م

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی برنامه، در برنامه «به وقت ایران» که با حضور نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و همچنین مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران و دبیر هفته کتاب سه شنبه ۲۵ آبان اجرا شد، ناصر خیرخواه مجری برنامه با اشاره به آمارهای مربوط به سرانه مطالعه، مقوله مطالعه را از عوامل موثر بر رشد و توسعه کشور دانست.

علی رمضانی مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران و دبیر هفته کتاب و کتابخوانی در این برنامه با اشاره به اینکه عناوین کتاب در سال‌های اخیر در حال افزایش بوده، اما شمارگان کتاب‌ها روند کاهشی داشته است، گفت: ما انتشار یک میلیون عنوان کتاب را چند سال پیش پشت سر گذاشته‌ایم.

وی ادامه داد: ما باید بدانیم کتابخوانی یک مهارت است و برای رشد این مهارت برنامه ریزی کنیم. متفاوت بودن شاخص‌های مطالعه باعث تفاوت آمارهای منتشر شده درباره سرانه مطالعه در ایران شده است.

دبیرهفته کتاب و کتابخوانی بیان کرد: حدود هزار کتابفروشی از ۲۹ آبان کتاب‌های خود را با تخفیفی قابل توجه ارائه می دهند.

رمضانی در پایان به فقدان کتابفروشی در بعضی از شهرستان‌ها نیز اشاره کرد و از انتشار سالانه حدود ۵۰ هزار عنوان کتاب نوبت اول خبر داد و به ضرورت تبلیغ برای کتاب تاکید کرد.

غلامرضا منتظری نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس در برنامه زنده «به وقت ایران» با اشاره به اینکه وزارت ارشاد یکبار برای همیشه شاخص‌های دقیق مطالعه را با توجه به استانداردهای جهانی و با عنایت به اصول فرهنگ ملی تدوین کند، اظهار کرد: آمارهای سرانه مطالعه در ایران راضی کننده نیست اما نباید از بهبود اوضاع ناامید بود.

وی ادامه داد: باید ببینیم چرا سرانه مطالعه در کشور ما پایین است و دلایل آن را لحاظ کنیم. ضرورت تدوین پیوست فرهنگی برای طرح های عمرانی مهم است و مجلس در صدد قانونمند کردن این مهم است. وقتی یک مجموعه بزرگ مسکونی ساخته می‌شود، باید یک کتابخانه هم در این مجموعه داشته باشیم.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان گفت: ما باید برای خانواده ها سرانه فرهنگی داشته باشیم و کمیسیون فرهنگی درصدد اجرایی کردن این طرح در قانون بودجه است.

دلیل غیبت معاون فرهنگی در برنامه چه بود؟

در برنامه «به وقت ایران» که روز سه شنبه ۲۵ آبان به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی روی آنتن رفت، ناصر خیرخواه مجری برنامه درباره حضور نداشتن معاون فرهنگی وزیر ارشاد صحبت کرد و گفت: قرار بود معاون فرهنگی وزیر ارشاد مهمان برنامه باشد که او به دلیل دلخوری از ناهماهنگی در یک برنامه دیگر از شبکه‌ای دیگر، از حضور در برنامه «به وقت ایران» خودداری کرد.

برنامه زنده «به وقت ایران» یکشنبه‌ها و سه‌شنبه‌ها به تهیه کنندگی سیداحسان میرمحمدعلی و اجرای ناصر خیرخواه از ساعت ۲۱:۴۵ از شبکه آموزش پخش می‌شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است