سفارش موشن گرافیک چه جایگاهی در برنامه بازاریابی دیجیتال دارد؟

به گزارش واحد بازرگانی صبا، امروزه به محتوا، پادشاه بازاریابی دیجیتال مدرن گفته می شود. اگر می‌خواهید چشم‌ها و کلیک‌های لازم برای یک سایت پویا و فعال جذب کنید، باید چیزی تولید کنید که ارزش دیدن، خواندن و اشتراک‌گذاری را داشته باشد. هیچ چیز به اندازه سفارش موشن گرافیک، محتوای  باکیفیت را جذاب تر نمی کند و به متن روح نمی بخشد.

در این مقاله نگاهی به سوالات زیر پاسخ دهیم:

  •  چرا ساخت موشن گرافیک می تواند یک رسانه موثر در بازاریابی محتوا باشد؟
  •  چرا سفارش موشن گرافیک هزینه مقرون به صرفه تری دارد؟

 

بازاریابی محتوا چیست؟ به زبان ساده، این روزها بیشتر اینترنت است. بازاریابی محتوا راهی برای شرکت‌ها به منظور دسترسی به جوامع و مشتریان بالقوه خود از طریق مقالات، ویدئوها، پادکست‌ها و پیام‌رسانی در رسانه‌های اجتماعی است. اینها می توانند اشکال مختلفی داشته باشند، اما ایده اصلی، ارائه نوعی از اطلاعات رایگان در ازای گرفتن توجه کاربر است.

با توجه به تحقیقات شرکت هاب اسپات، افراد بسیاری در اینترنت مشغول خواندن مقالات مختلف در سایت های مختلف هستند و 70 درصد سایت ها، خدمات و محصولات خود را در قالب متن ها بدون درگیر کردن احساسات مخاطب و تبلیغات انجام می دهند.

با توجه به اینکه حجم زیادی از دنیای آنلاین از بازاریابی محتوا اشباع شده است، برجسته کردن آن سخت‌تر شده است. به همین دلیل است که بازاریابان هرچه بیشتر به محتوای ویدیویی و ساخت موشن گرافیک روی ‌آورده اند.

ظهور محتوای ویدیویی در بازاریابی

بازاریابان روش های زیادی برای جلب نظر مخاطبان در اینترنت به کار می‌برند اما شاید بهترین روش برای جذب مخاطب در فضای دیجیتال، ویدئو باشد.

 

به طور مثال اگر بیش از ده دقیقه یوتیوب را تماشا کرده باشید، متوجه تبلیغات آن شده اید. این ویدئوها از فیلم‌های حرفه ای با ساخت ویدئوهایی با بازیگران، همراه با افکت یا با بکارگیری ستارگان تیک تاک، ویدئوهای شگفت انگیزی را به نمایش می گذارند.

کاری که در دنیای دیجیتال مارکتینگ ممکن است حتی بهترین مقاله ها نتوانند انجام دهند، حتی با صرف نظر از کیفیت، ویدئو از هر نوعی چه رئال و چه موشن گرافیک یا انیمیشن بسیار تاثیرگذار بوده و پادشاهی می‌کند.

بازاریابی ویدیویی یک استراتژی بسیار موثر برای جذب و تبدیل مخاطبان هدف است.

به دلیل انبوهی از اطلاعاتی که روزانه در دسترس ما است، میانگین دامنه توجه انسان مدرن برای تبلیغات به 8 ثانیه کاهش یافته است. این به این معنی است که بازاریابان باید فوراً تأثیر فوق‌العاده‌ای بگذارند. یک مقاله می‌تواند حجم باورنکردنی اطلاعات ارزشمندی را ارائه دهد، اما یک ویدیو به سادگی برای جلب توجه موثرتر است. با قابلیت‌های ویدیویی که می توان با موبایل اجرایی کرد قطعا ویدئو مارکتینگ تکنیکی موثر و مقرون به صرفه برای جذب مخاطب است.

موشن گرافیک یک رسانه موثر است

با توجه به توضیحات قبل می توان نتیجه گرفت که کسب و کارها باید  در بازاریابی محتوا سرمایه گذاری کنند، چرا که محتوای ویدیویی از انواع دیگر تاثیرگذاری بیشتری دارد.

حالا سوال اینجاست که چرا باید موشن گرافیک را پیاده سازی کرد؟

بهتر است قبل از پاسخ به سوال قوق به این سوال پاسخ دهیم که موشن گرافیک چیست؟

اگر با این اصطلاح آشنا نیستید این مقدمه را بخوانید. موشن گرافیک به انیمیشن شباهت دارد اما با این تفاوت که انیمیشن داستانی است و به شخصیت های داستان می پردازد اما موشن گرافیک بیشتر به جنبه های سمبولیک تمرکز دارد و کاربرد آن در برند سازی و تبلیغات است. در حالیکه از انیمیشن در سینما و صنعت سرگرمی استفاده می شود.

 

از نرم‌افزارهای مختلفی برای متحرک کردن طرح‌های گرافیکی دو بعدی و سه بعدی استفاده می‌کنند تا داستان‌هایی را بیان کنند، تأثیرات احساسی را ارائه دهند و برندها را برجسته کنند. طراحی موشن گرافیک در موزیک ویدیوها، فیلم های بلند، بازی های ویدیویی، برنامه ها و موارد دیگر انجام می شود.

طراحی موشن گرافیک برای توضیح مفهوم پیچیده، محصول یا خدمات در حین انتقال نام تجاری شما عالی است.

در حالی که قرار دادن یک ویدیوی حرفه ای می تواند هزینه بالایی داشته باشد، استخدام یک طراح موشن گرافیک خوب برای ایجاد یک تبلیغ متحرک ساده 15 تا 30 ثانیه ای می تواند در حد بودجه شما باشد. این انیمیشن‌ها می‌توانند برای بینندگان مؤثرتر باشند.

 

مزایای افزودن موشن گرافیک به ویدئو مارکتینگ و رسانه های اجتماعی چیست؟

همانطور که قبلاً گفتیم، بازار در چند سال گذشته بیشتر و بیشتر از تبلیغات اشباع شده است. این بدان معناست که شرکت‌ها باید از هر تاکتیکی برای برجسته شدن و جلب توجه رو به کاهش بینندگان استفاده کنند. ساخت موشن گرافیک بسیار موثر است.

بر اساس داده های اخیر ، نزدیک به سه چهارم بازاریابان تولید ویدئو را به عنوان وظیفه اصلی در استراتژی محتوای خود می دانند. با این وجود، اکثریت آنها چیزی غیرعادی خلق نمی کنند. بنابراین چه چیزی طراحی موشن گرافیک را موثرتر می کند؟

  • موشن گرافیک محتوای خسته کننده را قابل هضم تر، جذاب تر و به یاد ماندنی تر می کند.
  • موشن گرافیک به راحتی قابل اشتراک گذاری است.
  • موشن گرافیک باعث ایجاد و افزایش آگاهی از برند می شود.

تصاویر متحرک ذاتاً قابل اشتراک‌گذاری است و رشدی ارگانیک برای هر کمپین بازاریابی ایجاد می‌کند. در اصطلاح مدرن، انیمیشن شما میتواند با سرگرم کننده بودن به اندازه کافی «ویروسی» شود که بازتوییت یا اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی را تضمین کند.

 

سفارش موشن گرافیک کارآمد و مقرون به صرفه است

هر کمپین بازاریابی با بازگشت سرمایه سنجیده می شود. اگر  30 میلیون تومان برای یک ویدیوی جدید خرج می‌کنید، برای اینکه به عنوان یک ویدیو موفق شناخته شود، باید یک بازگشت سرمایه (ROI) قوی از نظر فروش یا آگاهی از برند داشته باشید. اگر به طور ناگهانی نیاز به تغییر اطلاعات در محتوا نیاز داشته باشید می توانید با درخواست ویرایش موشن گرافیک هزینه هایتان را کاهش دهید.

طراحان موشن گرافیک در برنامه هایی با قابلیت های ماژولار کار می کنند. اگر نیاز به اضافه کردن صداهای جدید، یا تعویض تصاویر یا حتی اضافه کردن انیمیشن های کاملا جدید دارید، این یک فرآیند نسبتاً ساده است. در واقع، می‌توانید در هر زمانی تغییراتی در ویدیوی خود ایجاد کنید، که عملاً با لایو اکشن غیرممکن است.

ضمن اینکه ساخت فیلم‌های دوبعدی و سه بعدی علاوه بر داشتن هزینه فیلم‌بردار، هزینه لوکیشن، هزینه تدوین و … بودجه زیادی از شما می گیرد.

آژانس تبلیغاتی رویانو به عنوان یک مجموعه قدرتمند، با سابقه و دارای رزومه قوی در زمینه طراحی و ساخت انواع موشن های دو بعدی و سه بعدی، لوگو موشن و کروماکی این افتخار را دارد که در خدمت کسب و کارهای عزیز باشد. توصیه می کنیم جهت مشاهده نمونه کارها و لیست قیمت موشن گرافیک سایت رویانو را مشاهده فرموده و در صورت تمایل به مشاوره رایگان در خصوص سفارش موشن گرافیک با شماره 09023312086 یا 03132207066 تماس حاصل فرمایید. کارشناسان تخصصی ما در واحد موشن گرافیک خدمات مختلفی همچون لوگوموشن، موشن دوبعدی و سه بعدی و کروماکی را در سریعترین زمان و کمترین هزینه ممکن ارائه می‌دهند.

سوالی که معمولا پیش می آید این است که

هزینه موشن گرافیک چگونه محاسبه می شود؟

هزینه موشن گرافیک به عناصر گوناگونی چون طراحی کاراکتر یا استفاده از کاراکترهای آماده ، طراحی فضا ، طراحی آبجکت و المان و از طرفی دیگر زمان ویدیو و انتخاب گوینده بستگی دارد .

همیشه سفارش دادن گران ترین ها به منزله دریافت بهترین ها نیست! بهترین موشن گرافیک برای شما آن است که بتواند پیام شما را به شکلی موثر و سریع منتقل کند و اگر نه کدام آدم عاقلی از پول بیشتر بدش می آید؟! در حال حاضر می توانید تنها با مبلغ 300 هزارتومان سفارش موشن گرافیک خود را ثبت کنید که این هزینه شاید در حد هزینه طراحی یک طرح گرافیکی باشد.